tainted love

hej, hej, hemskt mycket hej
hunnit med en hel del idag känns det som. stallet vid två. började med att mocka till valleyboi. jag och jh försökte ju laga mattan i valles box igår. hade silvertejp och tyckte vi var riktigt smarta. är ett helvete när hästafan alltid lyckas få massa spån under mattan så man varje dag måste lyfta den och ta bort det. förstås hade tejpen lossnat från vissa ställen. pheh, men jag gav det en chans till och satte lite mera tejp. så hålls det inte nu ger jag upp ;)
började också klippa valle. sist hade jag han uppbunden i hovslagar spiltan och klippte själv, gick kalas. nu var han i skötspiltan, men kutade ut innan jag ens klippt en bog. så det var bara att ha hålla i hjälp. han var lite elektriskt och tyckte det var jätteäckligt, men tror det ändå såg någorlunda bra ut. fick rappa på och stressa med andra sidan.



hann inte riktigt klart innan ridlektionen. tur att lo gjorde klart hästen åt mig i alla fall. tänkte först skippa lektionen och klippa klart, men med facit i hand så var det tur att jag inte gjorde det.
fick ludde denna gång också. kanske inte nämnt det, men red han förra torsdagen också, och trillade av. på jävla dressyr. och han klev i princip bara åt sidan. jaa, typiskt mig liksom, haha. red jävligt ordentligt redan från början, och det gav resultat. hade en hel del nedsittning också, och det brukar inte vara någon hit för mig på ludde. men jäklabananer. jag satt hela lektionen och jag satt jävligt bra också. mina underskänklar hade många jävligt stadiga moments i alla övningar och gångarter. så jag är jävligt stolt över mig själv, haha, mycket nöjd över dagens ridpass :)


såhär klepp jag valle ;) nästan ..



klippte klart svarta faran. jobbigt att man ska vara så himla noga alltid. kunde inte bara lämna en liten småsak när jag egentligen var klar. så provade klippa bort det själv och som tur var skötte pållen sig utmärkt. linjerna kring huvudet är åt pipsvängen, men annars är det nog godkänt.
medans jag väntade på josefin började jag kalka i grannboxen. sen var det bara att ha ner gummimattorna och fixa till dom. vilken grej alltså. psyktunga var dom, valles är lätta, trodde alla var likadana. men envis som man är så gick det tillslut, men fick ta lite hjälp med stora mattan, hehe. nu behövs det bara spån och rengjöring av vattenkoppen och det, sen är det klart för inflyttning.
sen gick jag hem med joz och dogzi. ovanligt. har inte gått till/från stallet sen jag fick körkort trorja, hihi. men det var faktiskt mysigt. och imorrn är nog kanske min bil fixad och klar. kanske man då kan kliva in från rätt sida ;) ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide