right there

hej, hej, hemskt mycket hej
såklart har jag inte orkat ta tag i bloggningen. men nu kände jag att jag var tvungen.

packade och for som sagt till luleå på fredag. resan kändes väldigt lång och långsam, men tillslut var vi framme. installerade djuren, lo red kungen lite och sen gjorde vi klart för natten. vi bodde på scandic hotell, jag hade ett eget rum och det var kanske tjugo meter till mcdonalds. perfekt!


fick sovmorgon på lördag, ända till nio. gick i omgångar och åt frukost. mums med hotellfrulle. det finns alltid så mycket att välja mellan. även om det typ bara blir smörgås, fil och flingor och juice för min del. åkte mot stallet och donade. hade gott om tid innan lo's klasser startade så mockade medans det besiktades. hann kolla lite på tävlingen också, men hade ingen ork eller lust att leta fram kameran.

blev snabba ryck sen. fixa klar hästarna och ta ut dom. båda kusarna började med att gå 120 cm. olle startade först, het på gröten och slutade med fyra fel. sen var det valles tur. han hoppade grymt vilket ledde till en vinst. sju sekunder snabbare än tvåan ;)
i 130 cm fick olle 8 fel. en bom ner på utsprånget i kombinationen, sen en volt för att skola. valle var grym igen, men inte den snabbaste. så det blev en fin andra plats. slagen med tre sekunder. han är så jävla fin, kungen for sure. när djuren var nattade och klara drog vi till hotellet.
bjöds på middag av arne och bjarne. åt i hotellrestaurangen, blev buffé. dissade efterrätten för jag hade andra planer ;) så efter att ha smältit maten en stund smög jag ut en sväng. först förbi statoil, sen till donken. köpte min efterlängtade mcflurry. smarrens alltså! sen somnade jag så gott.

lite sovis på söndag också. vaknade före lotta, så jag stack själv och åt frulle för jag var så hungrig. vaktade sen merre medans hon gick. gjorde samma procedur i stallet. bara olle skulle gå 110 cm, så det var ganska chill. hann då göra ett par halvfina knoppar. ser tio gånger bättre ut med knoppar måste jag säga.

busolle körde verkligen fullt ös medvetslös på banan. sista hindret i grunden var strax innan utgången och man var tvungen att rida förbi för att komma till första i omh. när dom flagga grunden trodde olle han var klar och sprang mot utgången. men hon fick iväg honom och kunde göra en felfri ritt även i omhoppningen. dock slutade det med ett fel. men det räckte till en femte placering i alla fall.
strök ollen från 120 cm, så bara valle gick den. lugnt då också så även han fick ett par snabba knoppar. superduper fina pållen gjorde en felfri ritt, snabbt gick det också. men räckte bara till en andra plats. dock skiljde det endast tjugo hundradelar till ettan, close.



packade ihop och for så småningom hemåt. stannade utanför luleå och käkade, sen rullade det på. sakta, sakta kändes det som. tillslut var jag tvungen att stänga ögonen, men somnade inte. kring landsjärv mötte snön och halkan oss. men vi var beredda. fick också samtal om en olycka. ett par kirunabor som var framför oss hade kört av vägen med hästtransport och hela kittet. gav lite namn på folk med tralle som kunde lånas. glashalt på vägen så vi färdades i typ 45 km/h. tog en fyhelsikes extra tid, men det är det ju värt. körde förbi olycksplatsen, hästen stod i diket och åt, så snacka tur dom haft. väl hemma lastade vi av och fixade klart i stallet.


har haft trevligt. hunnit träffa julla. yada, yada. dock inte fotat en endaste bild. ovanligt för att vara mig. men har inte haft så mycket tid över för det och heller ingen lust eller inspiration tyvärr. lånat bilder av andra som jag hittat, ingen när valle hoppar sadly.
här får ni en länk till en artikel från helgen. puss

Kommentarer
Postat av: Emmelie

läskigt när Lo har bytt ridhjälm. man känner ju inte igen folk när dom gör de ;). haha.

2009-10-09 @ 07:54:26
URL: http://emyleee.blogg.se/dog
Postat av: Jk

haha, du är inte den enda som tyckt det ;)

2009-10-09 @ 18:35:41
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide