take a break

 hej, hej, hemskt mycket hej
idag är det torsdag, en riktigt bra torsdag till och med.
började med skola 8.00. gjorde mest ingenting. lite photoshop i slutet. sen slutade jag 9.20 och väntade på att pappa skulle ta mig hemåt. chillade lite hemma, pluggade säkerhetskontroll som en tok. laddade ordentligt!

11.30 var tiden inne. satte mig i den röda bilen och körde runt litegrann. det gick bra. behövde inte ens göra en säkerhetskontroll, whot liksom. gubben sa i slutet att jag var riktigt duktig på att köra bil, att det var kul att åka med mig. med lite mer mil i kroppen blir jag en riktigt bra förare. det var väl inte illa pinkat? ;)

                 
                        mycket smickrande ställning ala loppan ;)


vart hos jh och börjat planera vårat projektarbete. kommer bli skojigt tror jag nog. var en sväng till fammo och faffa och spanade raggarsaaben. tankat bil, provkört den, åkt till stallet.

första vändan red jag spektakel. eller som han nu kallas, tore. det bara ploppade upp. erkänn att han passar som en tore. sketabra tyckte jag ;) sen lektion. numer är det ju inget förvånande att jag fick rida sockan. hahaha. men om han är fin så har jag inget emot att rida han ju. fast kul att variera ibland kanske? :) nåväl, markarbete på schemat. två hinder med några meter emellan. räknade galoppsprång och tog sen bort ett och la till ett. hade lite issues att lägga till ett i början, men sen kom det. så skulle vi rida fram på sex, då blev det fem hela tiden. men strumpan var duktig. och i gensomsnitt gick det faktiskt finemang. han var kul och trevlig idag. men det brukar han ju vara när det vankas hoppning.

                

åkte hem en sväng. åt tårta med hela min familj, inklusive pappa. sen stallet igen.
rida lektion igen. fick tiamo och vi hade i princip samma linje som i övningen innan, men med lite andra hindertyper och höjder + en tvilling på andra långsidan. fin tiamo i framridningen, kul. gick jättebra att hoppa småhindrena. inte heller helt fel när det blev lite större. känns lite lättare att hänga med i tiamos språng med mina kortisarmar. men det kanske bara är en känsla. nåja, sen började ålle krångla till det. rida psyksnäv sväng och hoppa oxrarna som låg kring sjuttiofem - åttio, åttiofem på sista. och timpis har ju lite svårt att svänga snävt, när jag rider i alla fall. så vi kom lite långt ut och snett på hindret. men snälla hästen hjälpte som bara den. han gjorde i princip allt jobb tillslut. sen blev det ännu kortare anridning och jag red som en jävla kärring. men såklart ordnade timpan till det. vilken klippa alltså. en gång kom vi galet snett, och jag sa fan högt att det här går inte. men sen ångrade jag mig och tänkte sluta fega. så jag styrde på och hoppade i alla fall. hehe och det gick ju ;) fick en hel del kråksprång och flög flaxande över hindret, men över kom vi varenda gång, och det bara tack vare en underbar kuse. geez, ni skulle sett det galnaste hoppet. då tappade jag allt i landningen och var en millisekund från att trilla av, men jävlar anamma att jag fixade mig kvar. åh, tycker så synd om tiamo idag. men jag försökte verkligen, det är inte alltid så lätt.


     moi and timp barris 75 cm and dressyrklubbis a while ago.
     tappat bort hopptävlingsbilderna på oss, buhu :( 


lite irriterad. en pettitess kanske men ändå. goddamn taskigt alltså. och att vissa människor inte har någon skam alls i kroppen, nä usch! skriver lite i gåtor typ, men kan verkligen inte skriva vad jag menar här totally ..
nu true blood, night


Kommentarer
Postat av: Ebba

Har du Tiamo som sköthäst?

Svar: Du har ju redan fått svar ;) Men som sagt, eftersom det inte finns något skötarsystem så är det fritt fram att sköta om vilken klubbis som helst. Dom brukar tycka om att få extra ompyssling och mys. När jag var yngre var jag i stallet från skolans slut tills stängning och skötte om Karlsson. Men var nog aldrig "skötare" på honom :)
Jessica

2012-09-09 @ 10:59:51
URL: http://almaochebba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide