i feel for all of you

hej, hej, hemskt mycket hej
igår hann jag aldrig skriva. men jag hade tänkte det.
var i alla fall i skolan, på en svenska lektion. ser ut som att jag kommer kunna fortsätta där. har tre rester att göra bort sen förra året och det ska jag ta tag med ihelg. synd bara att det är en ny lärare.
red lector innan lektionerna, han var snäll idag också. lektion sex. sa innan till linnea att jag kände på mig att det skulle bli ludde idag. och vem tror ni jag fick, jo ludde. tror fan jag är synsk alltså ;) det gick faktiskt skitabra. supernöjd över galoppen, lite tom ibland i skritt och trav, men inte så farligt mycket.
när jag skulle blogga på kvällen och göra annat vid datorn så somnade jag. och klockan var inte ens tio. geez.

ändå var jag trött på morgonen. hade inte mamma börjat samtidigt hade jag nog inte kommit mig upp. but i did och skolan blev det. jobbade mest med photoshop, gjorde om några uppgifter som jag gjort tidigare bara för tränings skull. åkte hem på hålet. tog en prommis till statoil and back, sen kollade jag true blood och så var det kanske en kvart kvar innan jag skulle tillbaka till skolan. men jag somnade, ajabaja. hade ljudlöst så hörde inte ens när det ringde. hade typ 10 missade samtal ;)


for till stallet och red lector. snäll idag igen. kändes dock som att han hade nå bus på g. ridlektion halv sex. jag fick socrates van de weidebrand. wow, ovanligt. haha. ingen annan velade ju ha han. kändes konstig i början. men red ett tag och när vi bytt varv kändes det lite bättre. tyckte inte alls han var som i måndags, kändes inge kul. men fick någon bra fattning faktiskt och det var jag nöjd över. sen red vi på volt och gjorde massa övergångar och sen från skritt till galopp. tjurig jävla häst. när jag gör rätt tycker man ju att han kan vara schysst. men nä, han ska envisas och hålla på tjura. en sak om jag fattar som ett arsel, men gah, dumma häst. så då blev jag lite sur på honom. i slutet fick han bättre bjudning och avtravningen var i alla fall ok.


blev snabbt att klippa vallemannen. kan börja med att tala om att jag knappt klippt hästar. typ en och annan klubbis, halvrakning. och guriann typ också halvrakning. men aldrig schabrak och på en tävlingshäst som måste vara jävligt snygg ;) första sidan tog ganska länge. ville ju få till det snyggt. andra sidan fick jag snabba med. hästen blev massa spänd och less. men klar blev jag. tio minuter innan jag skulle rida, haha. får hoppas att klippningen duger. annars vet ju lotta till nästa gång att inte anställa mig ;) fan bara att jag är så himla långsam alltså.

nåja, nästa lektion dårå, hoppning. fick sessan, som var ganska ren och borstad. byggde fram lite hinder. tre på raken, ett glpsprång emellan + en bom före, efter och mellan varje hinder. superlänge sen jag red sess. kommer inte ens ihåg sist. men hon var faktiskt ganska fin. råkade hjälpa lite för mycket i början när vi hoppade. red på lite för mycket, tänkte att hon var så liten, hehe. men det gick bara bättre och bättre. fick ändra min hoppsits rejält. har ju så korta armar och det blir ju lite konstigt då med eftergiften och positionen i den övningen. men kung som man är firrade man det och så blev det kalas. höhö.

eftersom jag tagit en lång powernap mitt på dagen är jag inte så trött nu. men borde väl hoppa i säng alldeles snart. btw, helt random bilder idag eftersom internet dampade och dessa var dom enda som kunde komma in. ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide