fear no darkness, promised child

hej, hej, hemskt mycket hej
tänkte göra en ordentlig uppdatering innan jag drar på semester .. eller jobb kanske man snarare skulle kalla det ..? ;)

igår på ridlektionen hade vi markarbete. 5½, en riktig gammal goding ;) skulle ha spektakel som snällt nog stack och bockade av ryttarn på lektionen innan, hehe. men han skötte sig faktiskt ganska bra med mig, han provade att accelerera vidare till bockningsförsök. men jag var snabbare än han så när han börja acca hade jag redan börjat ta ner honom i trav igen, så det blev inte mycket mer än bara lite småstudsande. snopet sa han, haha. gick fint att hoppa. han är trevlig att hoppa med :) anneli höjde faktiskt upp bakre oxern till nittio. värsta grejen, händer inte ofta. vi skuttade över det som ingenting, riktigt lattjo. synd bara att min hand och det inte kan sköta sig som proffs, men inte heller så lätt att träna på det när man så sällan får hoppa höjder. men tänka sig vad hästen gör mycket alltså. med lector tvekar jag inte ens när hindret blir högre. hade hoppat hinderstödet med honom fast. men när det kommer till maddis så räcker typ sextio för oss. nämen, när det närmar sig åttio börjar jag tveka nå grymt. sjukt egentligen. nåväl, är väl en riktig fegis innerst inne, haha.

red duddi på banan efteråt. slängde på gramanen med tanke på att hon vart jobbig nu på sistone. kände från början att detta nog skulle gå finemang. men tji fick jag kan man lugnt säga. hon var ännu värre än vanligt. med fucking graman borde det väl bli lite skillnad. men nej. jag provade rida bara på gramanen(!!) några meter i skritt, men hon gick fortfarande med huvudet mer uppåt och stretade bara emot i munnen. seriöst, ingenting funkade. provade trav, men hon sprang bara och försökte öka och slutade lyssna. var tvungen att känna på galoppen också och konstigt nog var den bäst, men ändå lite samma stuk som i traven. hon ville öka och legade på.
alltså jag börjar fundera om jag gör sådana feting fel att hon inte förstår alls vad jag menar. surt isåfall, när jag nu skyller på att hästen är wacko. men hon är inte ens rolig att rida när hon håller på sådär. det är bara jobbigt för mig, psykiskt och fysiskt.
minns att folk frågade mig i början om jag tyckte att madde var rolig att rida. nix var svaret dom fick. tiden gick och samma fråga kom. då fick dom svaret att hon var mycket roligare nu. då började det gå bra, det kändes som att någor hände, att vi gick framåt. hade någon frågat mig idag så hade jag sagt skicka hästen till karlgrens. så känns det verkligen. i ridningen då, annars är hon en fin älg. men nu har vi stått stilla på samma ställe för länge. det händer inget i utvecklingen mera. det borde det göra, men icket, vi är fast. vad är felet liksom? hade kännts bra om någon ridlärare fått rida igenom henne och känna på henne. men svårt när man inte själv har pengar att betala och för den delen heller ingen passande sadel.
nä, hoja, ska bli skönt att slippa henne i två veckor. dumt det låter, men jag behöver en paus att vila upp mig, inte rent fysiskt så, men på andra sätt mest. det tar en hel del att ständigt grubbla och tjura. nej, mitt tålamod behöver också vila upp sig, haha. fan att hon tär på det alltså. skönt att slippa ha massa ångest över det ett tag, bara släppa och fokucera på allt annat.

så idag har jag mest packat hästsaker och donat på i min långsamma takt. ville inte riskera att rida och tappa tålamodet än en gång, dessutom var jag för trött för att bråka. så planen var longering, men en dum jävel lämnade hunden åt mig så jag tog med båda till ridhuset och släppte lös dom. rejs vart det. den ena räddare än den andre, men dogge var nog mest rädd för madde när hon kom dundrandes. han sadde sig i tryggt förvar bakom pallen i hörnet och glodde istället. saudana hästen börjat härja när hon får vara lös. förr galopperade hon iväg typ, men nu jävlar sparkar hon bakut och rejsar hur mycket som helst. bra att hon får rasta av sig då ibland.

har packat det mesta åt hästarna, och åt mig själv. har fulaste väskan i stan, lila, rosa och grön från typ 1960-talet. på seriöst. nästan för liten är den också. haha, man kan tro att vi ska flytta eller nått. hatar att konka runt på en massa saker. stor risk att man inte får med allt hem sen heller, hehe.
bara lite kvar imorrn, men vi åker först på em så borde hinna. tänkte kliva upp innan åtta och släppa ut hästen och samtidigt börja skruva upp dom där boxskyltarna. spännande :)
tar nog med datorn, men chansen till internet är mycket liten. tar med comviqnätet, men den laddar man med typ kontantkort från affären, så får la se om jag orkar med det. har ju annars tre böcker att läsa. har börjat på ettan i serien, lånade den igår och den verkar spännande. så spännande att mamma fick vara och låna dom andra två. sprojlans nya var dom, hade just kommit in till bibblo, nice. alla tre är på engelska, och ettan heter evernight. handlar om vampyrer tror jag bestämt. läste baksidan på andra boken, vilket avslöjade lite väl mycket så jag läste aldrig klart allt. men det jag läste gjorde mig bara mer sugen att läsa, läsa, läsa.

nu bör jag sluta ordbajsa, så jag kan läsa lite bok innan jag slocknar. vakna tidigt är inte riktigt min starka sida, oh my gosch, gör mig till morgonmänniska snälla ;) orrrrka massa bilder (det vill ändå inte funka att lägga upp någonting, at all).. och foaks, keep in toch mer än gärna. nollsjunollsextresjusextrefemfyra. pussen.

Kommentarer
Postat av: vanja

hurru JK, inte är de konstigt att ingenting funkar me Maddis, det går inte att rida en häst ordentligt när inte sadeln passar så det är inte du som gör fel utan sadeln som klämmer så det finns ingen möjlighet i hela världen att hästen ska kunna jobbas igenom som den ska när den hela tiden störs av en klämmande sadel (du vet ju det), låt nu ist ägaren själv "plåga" henne med en tryckande sadel ist för att du ska få ångest,

2010-05-01 @ 09:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide