believe it if it's your wish

hej, hej, hemskt mycket hej
veckan började ganska bra. hämtade ut ett paket till ridskolan. med massa nya saker. så det var förhoppningsvis ett litet plus, haha. 



borstade sen cameron och försökte göra han lite ren. men mission impossible med bara en borste. det behövs tvål och vatten och massa pälsglans ;) tog sen en ridtur i ridhuset. eller jag åkte snarare lite häst, hehe. araben i den vite kröp fram och han tyckte det var ytterst underligt när inte alla sargdörrar var stängda. men han glodde bara mest. och hoppade till nångång när jag råkade skrämma honom med ljud och när han själv råkade sprätta sand på väggen, haha. det var som att sitta på en hängmatta i början. kändes jävligt äckligt. men arbetade sen lite och efter ett tag kom ryggen upp och då vart det genast bekvämare :)
skönt att få rasta ridmusklerna och det litegrann. sist jag red .. då red jag också camse, men det var innan betet och det. nåväl, längtar fortfarande till att lektionerna ska starta så man får rida mer. ridsuget är långt ifrån stillat, hehe, men mysigt vare.

             

var på bilbingo med mamma och josefin på kvällen. länge sen sist. och vart förvånad över hur många ungdomar som var där och spela. shit, det var värst. vann inga pengar, var bara nära som vanligt. men mamma vann 700 spänn i alla fall.



idag har jag börjat rensa i mitt rum. jag är dålig på att slänga saker. tror alltid jag kommer ha användning av allt någon gång. men oftast ligger dom bara och tar plats. dessutom är det bara materiella ting.
sen är det ju ett plus när vi flyttar om det inte ligger massa onödigt skrot som blir extra att bära. startade min gamla iphone också. det var så kul att trycka runt på den. den kändes inte ens seg nåmer. men tänker inte använda den som mobil, då börjar den säkert knasa. fast ska nog försöka fixa nya hörlurar, byta låtar och sen använda den som ipod typ :)

var till stallet på eftermiddan och donade. tunnade ur gulis man litegrann. han är så rolig den ponnyn. han byter alltid sida på sin man, så man vet aldrig om den kommer stanna på ena sidan. pratat med stallisar och planerat lite. började sopa ur valles box. måste ta bort mattorna i den i alla fall.
bestämde i alla fall att vi skulle måla imorrn. vi är ett par stycken så det borde gå snabbt. sist var vi fem stycken och målade över femton bommar på typ en timme. så det är easy.

nåja, ska nog ta och sova nu så jag kan rensa mer imorrn, och fara till stallet lite tidigare och fixa. pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide