talk about iceing

hej, hej, hemskt mycket hej
tänkte uppdatera mycket, men nu hinner jag inte det. ska inviga min tvkväll under täcket snart.
jobbar hela tiden. upp sex varje dag för en som inte är morgonmänniska för fem öre är inte så kul. men nog gåre. idag var det tungt då det kommit nästan en meter snö under natten. och ingen lyxplogning i stallet inte ;)

i måndags körde vi massa balansövningar i min grupp. när dom skulle vara kaxiga och trava i damsadel var det typ hälften som trilla av mer än en gång ;) men dom är så roliga och bara fortsätter, haha. nästa gång får dom prova rida barris, då ska banne mig dom som trillar av få bjuda på tårta.

i tisdags hoppade jag med timpan som vanligt. det var bästa gången nånsin tror jag. kände lugnet även om hindrena blev högre. kände helt enkelt lugnet hela tiden och kunde fokusera på att rida! inte sparka på framåt och krångla med tyglarna eller nå sånt, men rida, rida det lilla som krävs för skillnad. åh, gud vad skoj det var. och tiamo var så duktig! skönt med lite medgång nu, har haft stora bakåtkliv på senaste.

i onsdags red jag ludde på lektionen. känner alltid pest när jag får honom. han är ful, underlig och ful. han ser ut som en älg, bukig, benig, hängmatterygg osv. men han har jättemjuk och mysig päls :) och han var superfin att rida faktiskt. hade helst galopperat hela lektionen då rider jag bäst och han blir bäst då. kan knappt rida lätt i hans trav och inte sitta ner heller. kan inte sitta på nån för den delen, hehe. det var sånt jäkla tryck i honom och jag kunde inte förvalta det först och han var jååbbig. men sen gick det bara bättre och bättre, superskoj. hahaha, kunde galoppera så långsamt att dom andra lätt hade varvat mig flera gånger om dom kört om. men jag fick gena och dom bromsa. kan inte rå för att dom rider för snabbt ;) ajm noejd.

hinner inte slänga in nå bilder eller skriva mer. ska glo tv helaste kvällen, inte varje dag man får det så passar på ;) sleeptight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide