life is a bitch, then you die

hej, hej, hemskt mycket hej
börjar bli dålig på att uppdatera dagligen. nåväl. kan ju berätta att jag inte flög av på hoppträningen i tisdags. det går framåt, sakta men säkert. jag är perfektionist och kontrollfreak vilket försvårar en del. men vi kör väl på tills jag dör. red sockan på första lektionen i onsdags. han var duktig, fick massa beröm. red madde på andra lektionen och det gick åt helvete. hon var sjukt stark och jobbig, inte rolig.


kände att jag var tvungen att trimma med henne idag igen. så vi tog ett kortare pass i bara skritt och trav. bytte bett till ett annat tvådelat, lite tjockare, eggbett. tänkte bara prova. sen slängde jag på gramanen, men hade den i princip hängande. skrittjobbade ganska länge. någon hade satt fram koner som "blomman", så red den och det var en super övning för damen. tror aldrig hon har varit så fin, lätt och eftergiven i handen innan. men jag vet inte om hon gillade bettet. ska prova rida på det lite fler gånger och se. tog av gramanen i slutet och travade lite utan. inte riktigt samma känsla då jag inte orkar hålla ihop henne ordentligt helt själv, men det funka. så idag får hon jävligt många pluspoäng, synd bara att ingen såg när det gick så bra ..
red ludde på lektion. han lyssnade inte alls på mina skänklar och gick inte fram för fem öre. och jag var inte alls ens laddad att rida honom innan gav i princip upp redan efter en kvart. tillslut fick jag ett spö och kunde piska igång pållen. nämen, respekt för spöt, så fort jag fick det knallade han på fortare. så i slutet gick det bra. när jag fick igång honom hade vi inga problem.

fast så kom det jag väntat på. eller inte väntat, men anat skulle komma. allt skiter sig och jag hatar det. jag ger nog snart upp, helt och hållet. tänk vad fint det hade varit om jag hade sluppit allt i åtminstone en vecka. inte behövt bry mig om något alls, absolut ingenting. varför kommer alla bakslag på en och samma gång?
skitsamma, måste sova nu ska jobba imorgon. dö, bara dö, puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide