i believe i can fly

hej, hej, hemskt mycket hej
kan ju börja med att berätta att jag nästan fått mig en egen pålle. jag låssas i alla fall att hon är min nu och förhoppningsvis en tid framöver ;) har madame på heltid ändå tills hon blir såld är det tänkt. vi får se hur det blir. är i alla fall superskoj.

idag var det då hoppträning. rider med på linneas lektioner för dom som funderade. har liksom bara hoppat madde en gång + markarbetat en gång. och hoppningen var grymt länge sen. sa innan lektionen att jag säkerligen skulle trilla av eftersom jag typ gjort det varenda gång jag varit med och hoppat för lotta, haha.
maddis var ganska fin på framridningen och även när vi hade en bock på volten. sen blev det ena jäkla svängövningar (eh, ja, fin ritning på bild, men ni ser ju;)). gick inte så värst bra för oss. men nått halvbra fick vi till. hon hoppade stort på oxern som var på lite högre höjd och sen efteråt blev det misskommunikation. tillslut så gjorde jag en ofrivillig avsittning. satt nästan kvar, och lyckades sen nästan landa på fötter. under samma övning råkade vi göra en miss igen och där kom min andra avfallning. landade dock på fötter, bekvämt. men kommit på att jag nog håller andan när jag flyger av, hihi. sen skulle vi hoppa 5½an som också hade lite mer höjd. första anridningen stannade hon redan innan bommen på krysset, och då menar jag slowmotionstopp. mitt fel. tog om det och var lite hårdare. dock sa det stopp på hinder nummer två och jag kände inombords ett aj innan jag ens börjat min flygtur. rätt in i hindret, men smidigt nog slog jag mig inte. bara att klättra upp igen. hoppade det lilla i hörnet i alla fall. red sen en linje med sex galoppsprång och sockerbitshöjd. mitt självförtroende var väl inte på topp och jag red osäkert. men red den ett par gånger och sånt är inge problem. då är hon jätteduktig och väntar på mig.



första gången jag hoppade maddis, då gick det kalas.

kände mig jättedum och jävligt dålig efteråt. men sen är ju madde lite stor för mig. så när det blir lite kommunikationsfel och lite släng så försöker jag hålla om med benen. men där finns bara en stor mage och inte en tillstymmelse att kunna komma runt ens lite. och samtidigt blir det som att jag driver på henne då. och ja, sen har jag kass balans, men det visste vi ju sen långt innan, haha. ville att lotta skulle hoppa henne någon dag, men hon är ju ännu mindre. fast mycket duktigare dårå. jag gjorde stackars madde ganska förvirrad och säkert ett gäng osäker. men ska nog be om en banskiss och försöka själv. annars får hon väl trimma dagen efter. men åh, john skulle ha hoppat henne. han är stor och lång och grymt bra, speciellt med unghästar, i alla fall vad jag fattat, nog för att madde börjar bli gammal, men hon räknas nog till den kategorin. jag gillar hans händer, mhm. nåväl.


blir jobb imorrn igen, åtta till tolv. sen har jag lektioner från sex till åtta. jobbade åtta till fyra idag och fick ha kommunridningen. en salig blandning av kunskap. jag fick då skratta en del, men tror inte dom hade det desto roligare. hehe, och en avfallning fick vi på köpet, men hon var supercool och landade dessutom på fötterna.

nu är det snöstorm ute, och jag borde ha lagt mig för länge sen. så dags att göra det kanske. fan om jag skulle råka försova mig liksom. gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide