it's all about us

hej, hej, hemskt mycket hej
idag skulle vi rycka in och ha stallpass, men när vi kommit till stallet sju på morgonen så behövdes det inte. när vi väl var där stoppade vi ut våra kusar i kylan. jh och jag mockade till chippen, prisma, valle och olle.
fyllde allt hö, passade på medans det fanns upptinat i hovslagarspiltan. fyhelvete vad jag och jessica kämpade med att få ut en bal igår. det var inte det lättaste. den fastnade övet tröskeln gång på gång, och hur starka vi än må vara så är det inte enkelt att rubba en femhundra kilos bal liksom. men envisa som vi är lyckades vi. helt i onödan med facit i hand, nånå.

 vid lunch så drog vi hem en stund. sen tillbaka och ta in hästarna och så vidare till isladan. hade inget att göra så jag hängde med när jh skulle träna. jag blev så sugen att åka, och träna, och göra övningar. snablars kallt var det, så efter halva var jag klok nog att gå in i värmen.



tillbaks till stallet. borstade madde och dressade lite i ridhuset. orkade inte hålla ihop henne hela tiden, så egentligen skulle jag haft gramanen. men i slutet gick det bättre, duktig totto. fick mockat, lyx. haha, igår när jag skulle rida barris inne kom jag inte upp, pallen var för låg. så fick prova allt möjligt innan jag lastade på typ 30 cm dynor på pallen, då jävlar :) hahaha, ett gott skratt fick man i alla fall.



hängt med hedan hela kvällen. gjort allt och ingenting. kört lite raggen. inte så mycket folk varken första eller andra gången. kring tolv klämde vi in jeppe, macke och max i baksätet och så fick dom åka med oss. polisen var i farten och stannade folk. även oss. killen var trevlig och sa bara till om lyset som är lite trasigt. sen en stund efter det blev vi stannade igen, av stina. hon var inte lika rolig att ha och göra med ;) jh ska då alltid vara värst, haha.

varit trött som ett as, men nu såg jag att new moon laddat klart, så då ska jag kika den. är säkert skitkvalla, eller i alla fall inte helnice, men så länge man ser allt får det fan funka. har sovmorgon imorrn så det är gr8. godnatt

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide