nice and easy

hej, hej, hemskt mycket hej

igår hade jag madde och mitcha. vanja hjälpte mig att kolla maddes sadlar. ingen av dom passade speciellt bra. hon får sår på manken av i alla fall hoppsadeln. inte så kul. men om jag ska ha henne fler dagar ska jag prova först en annan sadel, sen dressyren och efter det hoppsadeln med en padd närmast hästen.
longerade henne på kvällen. hon var superlydig. höll på i ungefär en halvtimme, och det tyckte hon var jobbigt och blev svettig. nog börjar hon allt bli fin nu lilla madame.

                      

varit i småstallen och tagit hand om gammeltanten. har varit in i det stallet en gång tidigare för länge sen. det är ganska mysigt måste jag säga. lite små boxar med tanke på storleken av hästarna, men annars. pysslade på med skruttan och sen for vi ut i kylan en sväng. red runt klubben och sen vidare mot kremma. travade lite på långa tyglar på hemvägen och skruttis sprang med öronen rakt fram hela tiden. hur mysigt som helst att få vara med henne igen :)
medans jag sopade och fixade spånet hann jag prata lite med tuula. oj vad hon inte var allt som jag trott. hon var supertrevlig och snackade på en massa. hon tyckte jag skulle prova rida moije någon gång. haha, lätt! den är ju nästan lika stor och bred som julle. huvudet är i alla fall enormt.

kom hem ganska sent från stallet då jag börjat bli rejält långsam igen. och bombad, fått springa fram och tillbaka hundra gånger för att jag alltid glömt nått viktigt .. hann slänga i mig mat hemma innan jag skulle hämta mamma från jobbet tio. var så trött att jag sen somnade direkt när vi kommit hem ungefär. ojoj.
(min dator är fuckad, så det går inte att lägga in mer bilder, grrrpusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide