so far away from us

hej, hej, hemskt mycket hej
tagit sovmorgon idag. egentligen vaknade jag vid fem och kunde knappt somna om, men jag tvingade mig själv. drömt eller halvdrömt aningens skumma drömmar med vissa personer i, haha.
redigerat lite bilder på förmiddagen. bara skräp, måste bättra mig. saknar min egna kamera. måste skicka den på lagning snarast.

for till stallet kring två, mockade till madde. fyllde maten åt alla kusarna. sen tog vi in och borstade odjuren. skulle bara skritta idag, så körde på barris. var grymt mörkt, såg knappt stigen. hade med oss jh och chippen som sällis. allt gick bra, red galoppsträckan. hästarna blev pigga på hemvägen och madsi småtaktade lite. vid skidspåret ropade vi tut, tut i backen och så gick jh och chippen över. så hör jag hur det kommer någon på skidspåret och madde flippar ur totalt. började dampa som fan, kasta sig runt. hon visste inte vars hon skulle ta vägen. tror skidisen stannade först, men sen susade den ändå förbi, osmart. så madde stegrade. klumpiga pålle, fattar inte hur högt man kan stegra. så hon höll på slå över, så jag gled av i snön och hästen gick omkull i djupsnön på sidan. när hon är på väg upp ser jag redan scenariot i huvudet. och yeah, hästen sprattlar sig upp och trampar på mig med i princip alla fötter. inte mysigt. och tillråga på allt så kastade hon säkert ett ton snö i ansiktet på mig på vägen upp, hahaha. som tur var stannade hon och sprang inte iväg. men aningens rädd var hon. för madde gör aldrig nått. eller med mig har hon aldrig gjort nått i alla fall. inga stora saker åtminstone. promenerade till småstallen och klättrade upp med hjälp av en ramp. slutet gott, allting gott. men lite lattjo är det allt, haha. och man måste ju prova det mesta liksom.

handlade lite sen och skjutsade josefin till malmberget. senare på kvällen for jag och jh ut en sväng, men det var så dött att vi snabbt gav upp. hahaha, och den skämmiga saken i lördags blev tusen gånger skämmigare nu. haha, nog är det jag och jh alltså, typiskt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide