when nothing is right

hej, hej, hemskt mycket hej

klockan är jävligt mycket, men jag kan inte somna. ligger och smågrubblar över lite olika saker. så sluta läsa här om ni inte vill läsa massa gnäll!

har varit världens tjaffs med detta bygge us ska göra (även annat som vanligt). sen kom vi överens om en bra sak tyckte vi, men nu blossade det upp igen. fattar inte ibland varför jag skulle gå med i us igen. det är bara tjaffs, bråk och massa skit. som det såklart lätt blir med många olika viljor .. men jag fattar inte hur jag pallar.

känner mig som en egotrippad jävla ragata. och ibland när jag är sur säger jag säkert en hel del dumma saker som jag egentligen inte riktigt menar, men man måste ju få avreagera sig då och då. och för att man kanske kläcker ur sig något om en person betyder det ju inte att man hatar denne och att allt kring den suger. stör jag mig på någon eller något så kan det ju tyvärr komma ut lite på fel sätt när man är bitter. och ibland avreagerar man sig på just någon bara för att få avreagera sig.

jag funderar om det blivit mer osämja i us sen jag gick med igen? men alltså om det är något som jag inte gillar så säger jag ifrån. dom flesta följer bara strömmen och är inte speciellt brydda. jag strider för det jag tycker. man börjar ju inte en diskussionwhatever och kämpar för det om man inte är ute efter att vinna. visst, ibland är inte allting svart och vitt. jag lyssnar gärna på vad andra har för argument, kanske något som jag inte tänkt på tidigare, men det måste man ju kunna. man kan ju inte helt snöa in sig. men jag vet inte om jag själv är jävligt insöad? jag vill ju i alla fall gärna tro att jag försöker se det ur andras synvinklar och accepterar att andra kanske inte delar samma åsikt. men sure, jag blir jävligt putt om jag inte får som jag vill. men då säger jag ju också till innan och försöker få min vilja igenom istället för att sitta tyst och sen sura i ensamhet typ.
nämen, har man en åsikt ska man ju få den hörd och vill man få sin vilja igenom så får man ju kämpa lite. man stöter alltid på motgångar vad det än handlar om. fick sagt att man inte ska ta allt personligt, men det är det jag gör och det får mig att grubbla .. som den korkade grubblare man är.
hade en massa i hjärnan som jag grubblat på, men bara för att jag tänkte skriva ner allt så försvann mina fina ordval och allt som jag tänkt på.

så slutsatsen; är jag en så dålig människa? :<
hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide