brick by boring brick

hej, hej, hemskt mycket hej
glömt att uppdatera som vanligt.
på torsdagen red jag läger först. för anneli denna gång. camsi var fin. gick inte fullt så bra som dagen innan. men istället funkade andra saker bättre idag och gick igenom snabbare. så det gick inte alls dåligt bara inte riktigt lika grymt bra ;)

   

drog till tärka därefter. chillade mest. kikade förbi hästarna i niva och morfar.
midsommarafton bjöd vi lisa, petter och amanda på käk. grillade och åt gott. mums med grillad kyckling och potatisgratäng och sallad. tråkigt att bo i lägenhet och inte kunna grilla, men man uppskattar nog det mer när man gör det så sällan. sen kom robert också förbi. umgicks, pratade, spelade kubb. vädret var helt underbart, fanns ingenting att klaga på.


minus med stugan är att den är mitt i skogen, ingen riktig toa, ingen el, inget rinnande vatten. sen dog min telefon också så inte ens det hade jag. men lite mysigt är det ibland. men bara ibland.
på lördag gick det världens åska. ösregn och storm. jag gillar åska som sagt. åkte hem på söndag.



förde hästar på bete på måndag. tappade ludde i stallet när han skulle få myggmedel. han sprang in i en kärra och jag dog nästan. nåja, så kan det gå. och om ingen annan tänker ta honom så får dom leva med min tabbe. fast han är knas. sessan likaså, men hon drar inte iväg i alla fall, haha. lastade dock in dom flesta utan problem. i dokkas var hagen inte klar, även om dom sagt det. suck, så vi hade som inget annat väl än att börja bygga om litegrann. fick göra en liten hage bara. eller den är egentligen inte alls liten, räcker lugnt för sex hästar. phu, allt ska man måsta göra själv för att det ska bli bra, hahaha. lyckades få in alla djur i hagen och kunde åka därifrån efter lite om och men.

 

sof och jag drog och käkade, inte gott. men sen fick jag värsta hoppsuget. så vi ringde till två kandidater med studsmatta. hämtade dom och for till mattan. jävlar vad kul det var att hoppa. kände mig lite ostadig först, hehe. men kunde mina konster, och även volter. så det var som att cykla. det går bra även om man inte gjort det på flera år. hade kunnat hoppa hela dagen :) har ju en egen studsis, eller egentligen två, men bara en hemma. saknar dock en gård att ha den på, hehe. ungarna tyckte jag var löjlig som diggade studsmatta så mycket, heh. hann med mjukglassätande, inte heller gott. en tur till sandviken, men ingen vågade bada. skulle och pissa i stallet och stannade där ett tag och alla myste lite med camme. tillslut hoppade vi lite studsmatta igen innan jag fick fara hem. fy så skönt med en fullspäckad dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide