i hate to be who i am

hej, hej, hemskt mycket hej
har ju en hel massa att uppdatera tror jag nog. men känns lite trist att inte kunna lägga in några bilder. har ju som inte min egen dator med mig så då får det bli som det blir i alla fall.

torsdag: for till moster i sunderbyn och fika en snabbis. sen hade dogge tid hos veterinären i gammelstan. haha, våran hund hade nog flest tvåbeningar med sig, så det blev trångt i sjukrummet ;) det slutade med att veterinären gav dogge en spruta så han somnade. inte för alltid alltså. sen pallade inte morsan eller jossi att vara kvar så dom gick och jag fick stanna. bara det att hon skulle göra ett pricktest, vilket innebär 20 olika sprutor och jag är inte så förtjust i sprutor, hehe. men annars var det lite spännande. hon berättade lite vad hon gjorde och vad som skulle hända. hon tog också hudskrap och sånt som hon skulle kolla upp. men alla allergier som han testades för var negativa. så hon kunde inte säga vad som var felet egentligen. men han ska äta medecin och försöka få bort den fula huden som kliar. och så ska vi hitta en långsiktig lösning. som jag fattade kanske han får äta medecin resten av livet. men eftersom han klarar sig på så pass låg dos är det ju ett plus. doggis ville inte vakna efter att han fått uppvakningsspruta. så tillsist blåste jag han i örat för att få reaktion. det var säkert skönt att få sova ordentligt utan att det kliar en massa.

åkte tillbaka till moster och dom bjöd på grillat. mums, janne är en bra grillmästare. sen var tanken att dom skulle köra mig till piteå innan dom körde hemåt. men moster och kusin skulle till piteå så jag kunde åka med dom.

fick också reda på att jag inte skulle hem på söndag som tänkt typ. utan tre dagar blev till 18 dagar, minst, kanske fler. massa tävlingar på g. stannar söderut på en liten turné som vi gjorde tidigare i år. så jag måste på stan någon dag och handla kläder typ. har ju som med mig för lite, hehe.



fredag: jag släppte ut hästarna vid sju. sen kunde jag sova igen till lunch ungefär. fixade och gjorde klart i stallet. sen på em for vi till prk. båda gick 120 felfritt, olle vann och valle blev fyra. superduktiga!
kom inte hem allt för sent trots att klassen startade typ åtta. wosch, ni skulle bara veta ögonkarrat jag fick syn på på kvällen. hahaha, helt sick.

lördag: upp i ottan. fixa hästarna klara för tävling. sen till prk kring tio. båda gick 130. var en bedömning där man inte fick några fel eller så för rivning, utan det lades till på tiden. så ren tidshoppning i princip. valle var felfri och blev tvåa. olle hade väl sprungit lite för fort, rivit ett och hade fått stanna han en gång typ. sen gick valle 140 också. enda felfria, och vann! kungen for sure.
fick en hel del ögonkarra idag. jag dog nästan. skämt åsido. bara lite lustigt, men i don't mind at all ;)

på kvällen var det ryttarfest. mat och musik. jag var tvungen att vara chaffis. fick köra fetmercan. geez. det kändes inte bättre när tommy berättade hur mycket den kostade som ny, hostsexsiffrigthost, och att jag inte skulle känna nån press ifall nått skulle hända. ehe. men jag överlevde, även om jag inte hann ställa in speglarna och såg inte så bra, hehe. på hemvägen fick dom mig att trycka plattan i botten. hosch, hade jag haft speglarna rätt och inte vetat priset på bilen så hade jag tryck mera, längre. men saudana vilken bil. var uppe i 140 på två röda och det kändes som 100 knappt. snälla pappa, jag önskar mig en sån bil som tg har ;)
höjdpunkten på kvällen var faktiskt när louice m sjöng, speciellt heavens door. hört när hon sjunger den på youtube, men hon var mycket bättre i verkligheten. och grymt modig ;)

söndag: upp minst lika tidigt. bara olle gick 125, felfritt och han vann. så han slapp gå 135 som valle gjorde. valle var felfri, men det var typ 3 andra också, så det blev omhoppning. dom startade först och red felfritt, men alla andra slog tiden. men hey, felfritt är kalas. tror det vart just utanför placering så. sen slutade det med att olle vann meeting priset i lätt klass och valle samma fast i svår klass! nog är dom dreamteam alltså! :)

tagit det lugnt sen hela dagen. pysslat på i stallet. smort lite ute. det har vart så jävla bra väder hela tiden hära. awesome. käkade på thai sen. lekt höbonde och fixat höet. hästarna ville vara ute länge idag, så fick vänta på dom och trodde jag missade fotbollen.
men icket, den hann jag se. i alla fall nästan hela. när det vart förlängning kollade jag falsterbo. och efter det hann jag se slutminutrarna och spaninen vann!
gick sen bara ut och lindade valles ben, han hade somna stackarn. åh, olle är så mysig nu. valle är ju allt som oftast mysig. men olle han har ju sina perioder. sist jag var här sprang han ju bara iväg så fort jag kom. trodde alltid jag skulle spruta nått eller så. men nu är han myspellen nr ett.

skitsamma, nu fick ni massa att läsa. jag ska strax sova. får sovis imorrn, fiint.
haha, pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide