catch the light

hej, hej, hemskt mycket hej
efter förra inlägget la internet av. och sen när vi fixade usb-internet har jag inte orkat ens använda datorn. har ändå inte hänt desto mer. på onsdagen lunchade vi med vanja, sen hade lotta träning för syskonen sandberg så jag följde med och kollade. hoja, vad rid och hoppsugen jag blev ;)

på torsdag kring lunch började vi rulla mer söderut. destination sundsvall. det var hett ute, och det tog lång tid. jobbigt att ha transporten med också, då måste man ju köra långsammare, hehe.
tycker det är väldigt mysigt här på näset. hade som tur var innebox, och mer tur när mitt boende blev parkerat knappt 20 meter från stallet och toa/dusch. det är riktig lyx.

kollade ponnyhoppning på fredag morgon. det var ett tag sen sist. olle och valle gick 130 sen. valle 0+4 fel just utanför placering 17e plats ;) olle 4 fel, men snabbaste tiden i grunden. inte för att det sprollar, men han är snabb.
det har varit extremt varmt ute hela dagen. kändes som att vara i spanien ungefär. helt tokigt.

idag gick båda 135. olle hade 16 fel. hetsig pålle som hade lite brådis. valle 4 fel, men lugn och fin. fortfarande lika varmt idag, kanske inte lika som gårdagen. men det var 26 grader i skuggan idag. phu.
och vattnet här smakar äckligt som bara den. så jag fyller alltid min flaska och sen när jag börjar dricka kommer jag på hur snuskigt det är. det går fan inte att dricka, då måste man tvinga i sig det, blä.

och så gick jag in i en brännvässla idag också, och när jag skulle fylla mathinkarna glömde jag nyckeln och fick gå hela vägen tillbaka och sen när jag skulle fylla hinkarna fanns ingen skopa, vilket flyt. och igår när jag skulle spola valle var jag tvungen att gå långt bort till slangarna och när jag kommer dit var det en enda lervälling. så jag fick ta av mig skorna och stå barfota i geggan. lite spa kanske? haha, nej, usch vad äckligt. sen fick jag gå tillbaka barfota. kändes ju säkert ;)
apropå säkert så sprang en lös häst över en gumma på fredagsem. en piteågumma. hon fick åka ambulans och hade blödit som en gris ur bakhuvudet. inte kul.

nåväl, batteriet tar nog snart slut. har inte kopplat i nån ström i bilen så kan inte ladda hära. men ska nog sova hur som helst. upp och fodra innan halv sju. och sen börjar tävlingen klockan nio. så kanske hinner sova ett tag till efter det, eller så blir det att fixa pållisarna lite och glo. kan ju sova sen i bilen om vi förflyttar oss, eller tidigt imorrnkväll.
pussohej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide