nice and soft

hej, hej, hemskt mycket hej
idag har det inte varit så lattjo väder. klev upp innan sju för att sätta ut hästarna. märkte inte att det regna förrän jag hade gått ner till köket. var inte så värst kallt i alla fall. gick ut till stallet och gav dom varsin tuss hö och öppnade fönstrena. sen gick jag in ett tag och innan åtta hade det i princip slutat regna så jag satte ut grabbarna i hagen. och sen slutade det regna helt, men ingen sol syntes.

chillade lite i soffan och vilade sen en liten stund. bonden kom nångång och jag höll på bajsa på mig, var ju inte beredd att det skulle kliva någon genom dörren. hehe. vid tolv slutade jag vila och gjorde det jag är bäst på, ingenting. nämen, gjorde lite småsaker.

gick ut i stallet kring två och mockade och sopade kliniskt rent. fan, hade jag haft eget stall hade det vart jävligt pedantskött, riktigt tjusigt tror jag nog. nu när jag är ensam är det välstädat och fint hära. men sen när lotta kommer brukar det inte vara desto mer ordning och reda och välstädat, hehehe ;)
smort alla lädergrejer och hängt fint i sadelkammarn. försöker nu fundera på vad jag mer gjort eftersom det tog sån tid för mig, men det är bara att inse att jag är jävligt långsam ..

tog in hästarna kring halv fem, för då började det regna igen. borstat av båda och sen longerat dom en och en ute i hagen. inte så kul med regn och blött gräs. det plaskade i mina joppar när jag vär färdig. valle var tossig som han brukar och springer helst fort, fortare, fortast. olle han pep och var lite ferdinand och chillade. dom är så söta. tjao, var klar i stallet efter åtta typ. gick och duscha och sen middag efter det. fil och flingor, exklusivt. men orkade inte börja kocka så sent. måste bara säga hur fett härligt det är med dusch i stallet. skönt att vara ren och det när man går in i huset. ni vet säkert själva att man ibland blir slö när man kommer hem och skjuter upp duschen hela tiden och sen när man väl ska duscha är det så sent att man nästan somnar där ;) sån är jag i alla fall.

ska gå ut och slänga lite kväll snart. dom verkade inte så hungriga på hö tidigare så väntar en stund med att ge. håller en tumme för att det blir sol imorrn. ska roa mig med lite i stallet och kanske, kanske ta en sväng förbi stugan i jävre eller nått. får se hur det blir. ordbajsning som vanligt, men ni gillare innerst inne ;) ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide