tear down the stars

hej, hej, hemskt mycket hej
är nu faktiskt hemma och skriver. 17 dagar var vi borta och det var det bästa på länge. även om det var jobbigt att kliva upp jättetidigt varje dag och tungt att springa runt som hästskötare, så är det lätt värt det :)

i gällivare är sig det mesta likt. bara det att när vi lämnade stället var det snö i hästhagarna som just börjat smälta, det var lerigt överallt och allt som allt mycket snö och hästarna hade innetäcken i stallet. men nu såg dom flesta hagar torra och fina ut och ingen hade täcket på sig mera. men det var gult och trist, jättetrist. till och med i piteå hade det börjat bli värsta grönt ju.

fått träffa min efterlängtade doggelito. det brukar vara man själv som blir less på honom när han blir så överglad. men tillslut gick dogge från mig efter alla pussar och sånt. hahaha. men stor har han blivit, åtminstone grövre. men han är ju trots allt ett år nu! :)

skulle sova länge idag hade jag planerat. men vill ju inte sova bort heeela dagen så jag satte väckarklockan på 15.30, ifall att, hehe. men jag vaknade av mig själv redan halv tio och var pigg. ganska skönt ändå. men då hade jag ju ändå fått många timmars sömn. gick och la mig halv elva igår på kvällen. känns fint att vara utvilad :)

så tänkte att jag skulle dra till stallet. kanske bara mocka och göra bort sånt. sa att jag skulle ta madde. men känner mig splittrad om det. det går ju inte så bra för oss. inte framåt som sagt. hon blir bara värre och värre att rida. riktigt jobbig oftast. vilket inte ens är kul, men sen börjar jag fundera om hon har ont? för hon har blivit springigare, och saker som tyder på att hon kan ha känningar av det hon nu har haft i benet. och då vill man ju inte tvinga henne till massa saker, men hon är ju inte halt så det är svårt att veta. hade kännts bra i hjärtat om hon hade fått en ordentlig vetbesiktning på klinik och allt sånt. but like that will ever happen .. det är hoppträning idag egentligen. ska prata med lotta vad hon tycker. i värsta fall hoppar jag själv lite lydnadsövningar och försöker lugna ner henne. men som sagt ska ta ett snack med en bättre vetande och fråga vad hon tycker.
sen har jag faktiskt tänkt att jag ska ge upp madde. men nu verkar det ju som att hon åker denna helg. så jag ger henne veckan. för annars ångrar jag nog mig om hon verkligen far. men blir hon kvar, så tror jag att det tar stopp där om hon inte plötsligt blivit bättre och mer den häst hon var förr i ridningen. aja, ska kanske inte spekulera så mycket, tar det som det kommer nu. hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide