sand between my toes

hej, hej, hemskt mycket hej
vrickad natt känns det som. josefin ringde till mig ett på natten, säkert i fyllan. jag trodde det var alarmet. och telefonen for i backen samtidigt som jag insåg att det var min ringsignal. somnade om och tror jag vaknade senare och fick för mig att det var dags att kliva upp. så jag klättrade ner och kollade på mobilen som låg på backen. då var den typ fyra. så det var bara att klättra upp igen och sussa lite till tills väckarklockan äntligen ringde.

fodrade åt djuren. mockade båda boxarna på rekordfart. gjorde bort så mycket som möjligt så tidigt som möjligt. gjorde klar olle så lotta fick värma honom. för än en gång hade dom ju stoppat hästarna sjukt nära. fattar inte varför dom snålar med att flytta ner en kuse. tror det var nio hästar emellan dom. och jamenar, över 100 starter, varför går det inte? skumt.
gjorde klart valle sen. olle fick stå fast i boxen helt färdig. ledde fram honom en stund medans valle och lotta hoppade. det var alltså en 140 klass. såklart river dom första jävla hindret, suuurt. säkert vara för att lo tänkte på det, haha. nåja, han såg skitafin ut i alla fall, så det var bara synd på ettan.

olle blev utesluten. men skulle inte ha kallat det så. på tvåan stannade han, hoppa över bommarna som rasade ner, då la lo en volt. men dom kom ju över liksom, hehe. men det räknades som ett stopp. sen samma visa på näst sista, så det räknades också som ett stopp och då blev dom uteslutna. men hon hoppade sista hindret med honom i alla fall. tror det var debuten för honom. och höjden är inga problem så. men han hade tydligen vart lite osäker, inte vågat hoppa av eller vad hon nu sa. så det var ju trist.

både stampe och calle gick felfritt i 140. där blev annika tvåa och trea. låg etta länge, men sen kom linda heed och knuffa ner henne. undine gick 150 med ett ner. snabbaste fyrfelan och just utanför placering.

piteås storhästlag gick tyvärr inte vidare. det var bara fyra av 31 lagryttare som red nolla ens. men superkul att ponnylaget gick vidare till lag-sm. dom har ju minst två starka kort, så det blir spännande. fast fett med konkurrens.

sa jag förresten att hela två ambulansfärder hann dom med härifrån igår? den ena på framhoppning. och sen efter det en på banan. hästen hade typ hoppat av på tok för tidigt och liksom landat på sidan, med ryttaren. så vad jag fatta hade hennes hjälm åkt av i fallet och båda var ganska uppskrapade. men hon red idag, så det var nog inge större fel. men där ser man, allt kan hända.

nu blev det långt som vanligt. massa jävla ordbajsande. men ska nog sova nu. är ganska trött må ni tro. ska upp och fodra imorrn, sen går jag och lägger mig igen och brassar på tills dom ska ha lunch. det blir nog inga större problem, haha. orkar inte lägga inte bilder nu heller. det tar sån tid, jag är way to tired. hörs imorrn, godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide