break me down

hej, hej, hemskt mycket hej


idag hade jag valle för mig själv. lotta och olle for ju till kiruna och tränade igår. mockade till båda hästarna i alla fall och gjorde klart allt. sen när olle kommit hem satte jag ut han i hagen när jag tog in vallse.
tänkte borsta noga och länge, men fanns ju nästan inget att borsta nu när han är nyklippt ;) slutade med att vi bara red ut efter stigen. dock småregnade det och ökade på eftersom. men stigen hade blivit mjukare på vissa ställen så det gick att galoppera här och där. det var så mysigt att rida kungen igen. det är det oftast, men vissa gånger mer än andra, hehe. han var fin och duktig och underbar och bäst.
i slutet när vi galoppera gick det som på moln. nej, men shit vad härligt det kändes. som att vi hittade en pusselbit som passade rätt. åh, det var så kul :) han är så jävla fin!


hade jag någon köpt en egen häst hade det vart så svårt, hade jämfört alla med valle på alla vis och att hitta en till valle give or take några småsaker är väl minst sagt omöjligt. han är så jävla unik, så bäst som man bara kan bli. i love him more than words can ever tell :)

fick skynda mig hem sen för vi lämnade dogge ensam när morsan for på jobbet. han var ensam i typ tre timmar och hörde hur han gnällde och det redan ute och i hela trapphuset. haha, tänk om han gjort det ända sen carre for. hoj, han är knasig.
haha, glömde ju berätta hur olydig han var igår. satt ju och kollade islandshästtävling. lina hade dogge och mitt i allt sliter han sig ur halsbandet och springer lös. och när han kommer lös blir han helt knäpp och bara springer och springer. fan vilken pinsam hund alltså. så vi fick försöka fånga honom, och tillslut vart han fast. kul att han förstör på deras tävling liksom, men sen med tanke på hur korkade dom flesta människorna var där och hur otrevliga och elaka och fula i käften .. ja, så egentligen var det rätt åt dom. så får man kanske inte säga, men helvete vilka jävla ärkepuckon det finns. idioter. dröjer nog inte länge innan det kommer klagomål om dogge sen. när jag har jobbat och haft med honom så har han rymt två gånger. ena gången sprang han in i ett småstall och började äta kattmat. hm, men kunde ju lätt ta fast honom då. och sen nästa gång sprang han in och runt mitchas stall och där kunde vi också fånga in honom. sen fick jag höra att han tydligen vart in i ett annat stall också. gah, vilket cp. så därför vägrar jag ha med honom dit fler gånger .. snart slipper alla honom i alla fall så .. aja, hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide