spitfire

hej, hej, hemskt mycket hej
som sagt har mitt internet inte riktigt fungerat. och sen har jag inte heller idats vara på datorn nu på senaste.
i fredags har jag i alla fall klippt båda hästarna. gick väl inte så bra, haha. dom är inte så fina, men desto hårlösare åtminstone ;) hade en liten och tyst maskin och en stor och livligare.
började med valle. han är ju inte rädd för att klippas, men kinkig. och han har inge tålamod så helst ska man klippa han i racerfart. klippte ena sidan med den stora och då går det ju fort. sen blev han pucko när jag slagit av den, så kunde inte slå på den mer. fick klippa andra sidan med den lilla maskinen. anyhow, han blev inte snygg :(
olle kan man ju inte klippa med en maskin som lever om, han är dörädd. om någon annan klipper sin häst bredvid honom så står han i hörnet och tycker synd om sig själv. nåja, med den tysta gick det ju bra. olle har sånt bra tålamod, han bara står och står. sötnäsan. så kunde vara lite nogrannare med honom och hittade en bra klippteknik också. bara det att på andra sidan började klippmaskinen bli slö och tog nästan ingenting. så gissa om det tog sin tid. olle blev då lite snyggare i alla fall. men när pälsen hunnit växa ut lite blir det nog bättre på båda.


lördags kollade vi lite islandshästar. lånade också hästen moije som står i mitchas stall. en stor nordsvensk. brukstypen. inte hög stor alltså utan snarare bred stor och stor på alla andra sätt än höjden ;) dom andra berättade att han brukade vara vild eftersom han inte rids så ofta då och när tjejen som brukar rida den ibland är mest på banan där han är knasig och hon har trillat av hit och dit. så jag med min balans satsade på sadel efter deras berättelser. han hade en vanlig sadel faktiskt så det var inte så illa i alla fall.


nåja, red sen ut runt stigen med soffi-mitcha, linno-elvis, jossan-fia och johanna-tex. vilda gänget, bara jag och johanna som var sansade :) moije gjorde inga bus alls på hela vägen, men han var pigg. riktigt pigg. det var bara kul. han var riktigt fräsig, inte alls som jag hade föreställt mig. blev bara starkt ibland när den satte full fart, men annars duktig och lyssnade. körde bara skritt och trav, men han började själv galoppera ett par gånger, haha. kan inte släppa hur häftig han var. så det var lattjo ;)

.. to be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide