armed and dangerous

hej, hej, hemskt mycket hej
igår hade jag massa gäster hemma. vi lagade tacos och sen efterrätt. sen var vi några som satt i köket och snackade skit hela natten ;)

idag for vi på en spännande ridtur kan man lugnt säga. vi skulle bara skritta ut och passade på att ta en ny väg som jag nyss lärt dom andra. den är jättemysig ända tills man kommer till företagstjofs. där efter börjar utmaningarna. en brant backe med skogsunderlag och stenar, sen ska man passera två myrar innan man ska över storvägen och sen lugnet hem efter elljusspåret.


bara det att vi nästan inte visste vart vi skulle efter hundklubben och sen när vi väl var på rätt väg och lyckats passera andra myren tog det stopp. vägen som kändes rätt var helt täckt av grenar och träd. soffi och mitcha gick först och soffi skulle vara smidig och ta sig under allt. men dom var för höga och hon fastnade nästan i trädet, men tillslut drog den av henne så hon landade pladask på rygg i mossan. fyfan jag höll seriöst på att pissa ner mig för det såg så jävla roligt ut. pärlan mitcha stannade och kollade på den knasiga människan i mossan och käkade sen lite förstrött på kvistarna runt om.


sen var det min tur då. min knasiga häst började gå framåt istället för att backa som hon borde gjort. så hon fick kvistar i öronen och fick panik och gick bara längre in mot träden. kan lova att det inte var småkvistar utan feta träd som inte går av om man pressar sig mot det. så jag försökte klänga mig runt henne i en låg profil. men sen satte hon sig på rumpan och jag i princip satt av, för på fötterna stod jag. dessvärre inte hästen som nästan la sig ner innan hon skuttade upp igen. ja, så kan man ju också göra. och det slutade med att vi kom oss under träden och det. fast inte på bästa sätt kanske. nåja, hon började också smaska på buskarna och verkade inte desto mer berörd av den lilla missen. men gud, jag hade såna skuldkänslor för stackars prisma. och har fortfarande. men hon verkade inte så berörd av det hela som tur var.


sen fick vi gå och knäcka allt vi kunde så dom andra skulle kunna komma igenom. sen gick vi bredvid vägen och när det kom lastbilar skuttade fuxen runt och tyckte det var läskigt. gick med henne en bit och det var inte det lättaste. hon prejade ut mig från stigen och hade turbofart. över storvägen och sen ut i skogen igen och sen elljusspåret. hoppade upp där nånstans efter vägen och hästen var lugn och fin. så för prisma blev det lite annat än bara ridstigen, allt från lastbilar till bostadsområden till tunnlar, haha you name it. men vi är stolta över henne :) blablabla .. hade skrivit massa mer, men internet valde att error-a hela jävla skiten och stängde ner allt :( så låter det här konstigt var det tack var nått cp i himmelen typ.

 

på kvällen drog vi och grillade i sandviken. så jävla mysigt att bara sitta runt elden och småprata eller whatever. det går alltid hem hos mig. korven är inte alls lika viktig, haha. lustigt nog hade vi allt utom eld när vi kom dit. bad jh och emmas mamma firra. men så for vi i alla fall och hämtade tändstickor och just när vi kommer tillbaka kommer både jh och emmas mamma med varsin ask. hahaha, fail. aja, that's about it. hejrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide