a one in a million horse

hej, hej, hemskt mycket hej
hemkommen till gälka town. har haft en trevlig och bra helg.
for ju till piteå vid 19-tiden på onsdag. när vi kom dit gjorde vi iordning till hästarna innan vi slog oss ner framför tvn och inväntade reprisen av idol. sen sussade vi.

var på stan i piteå på torsdag och filosoferade medans lotta var hos frissan. hade ju glömt plånkan hemma i bilen så kunde bara fönstershoppa ;) var och kollade böcker hur länge som helst och önskade att jag hade haft råd med en bok åtminstone, haha. sen käkade vi lunch på nått ställe i stan.
for till umeå sen på dagen. packade in hästarna i sitt boende och sånt. tog det lugnt, käkade en sallad och småglodde lite på en lektion.

har ju som hunnit orientera mig runt där på hippo så nu hittar jag allt. och jag gillar verkligen anläggningen. känns så genomtänkt. förutom hagarna. underlaget är hemskt och dom har riktigt farliga avdelningar i vissa. nåväl.

fredag gick kusarna 130 cm. valle två ner i omhoppning, just utanför placering. bara två 00or, dom andra hade också 0+8 fel. olle två ner i grunden.

på lördag gick olle 130 cm och var felfri, blev 2a. han var grymt bra :) valle gick 140 cm med 4 fel, just utanför placering igen. bara två 0or i den klassen .. men fan vad fint han hoppade alltså. lätt värdig en vinst!

           
                            bild från sgt, enda som fanns i arkitvet nu ;)

på söndag gick olle 130 cm igen. dom rev sista i grunden. fan vilken osis. fanns vissa hästar som klonka i i princip varje hinder, men bommen legade kvar. lotta satsar på att svänga i omhoppningen, men gör det i luften över sista istället och olle knuffar ner den. aja, han var på g, så han var lite ledsen över att inte få hoppa mer ;) valle gjorde debut på 145 cm, han startade sist och ingen av dom andra 6 var felfria. endast en med 4 fel resten mer. så kommer valle, och vad gör han .. jo, han nollar klassen. enda felfria! hur sjukt är inte det. sen var det tyvärr winning round, så i omhoppningen gick första runt felfritt och slutade på sina fyra fel. valle hoppade asbra alla hinder tills kombinationen. då hamnade dom i värsta mellanläget och han hoppade i princip in i hindret när han var tvungen att stanna. men dom tog om det, rev dock in, och sen ett räcke efter kombon. så slutade med 13 fel i omh. men en 2a plats! shit, vilken häst. han var grym, grym, grym! går inte ens att beskriva med ord.

lite lustigt .. jenny och jag stod på framhoppningen och berömde en annan häst som hoppade så bra. det såg så lätt ut för den. hela tiden. sen på banan hade den ner två hinder och var inte så bra. sen kommer vår egna stjärna valle och sätter nollan helt själv. shit, det var awesome. vi kunde bara säga fan vad grymt, sjukt grymt flera minuter efter det :) och apropå det, jenny kom ju också dit och var med oss, väldigt gemytligt :)

tänk vad valle är bäst! nu är han en riktig svårklass häst. kungen!
som belöning fick dom vila i hortlax en dag. så därför kom vi hem först idag. fick till och med sova i bilen från umeå, så skönt och inatt har jag sovit så gott. har inte ens vaknat av alla fyra sms som kom kring nio. men vid tio vaknade jag utvilad ;)

kände ingen lust till lektion med barnen när vi väl kommit hem, men det gick bra i alla fall. men nu ska jag då gå och gräva ner mig i min egna säng och mysa, kanske kolla en film om jag orkar. för jag får ju soooooova hur länge jag vill imorrn :) min dator har gått i ide, så använder mammas. därför inga småhalvers bilder som jag trots allt firrat. puss o hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide