I'm dancing on the edge of the Hollywood sign

Hej, hej, hemskt mycket hej
Jobbar på som vanligt. Det är skönt att få in lite pengar, men ändå sluta tidigt så man orkar med annat. Tråkigt nog regnade det ju i flera dagar så allt kring stallet var som lervälling. Inte det mest ultimata när man inte äger ett par stövlar heller.

I måndags fick jag rida Cameron igen för Ålle och Elvis ville ha lite sällskap. Red runt stigen, men avsluta med gångstigen istället för galoppsträckan. Fick order om att ta med dressyrspö och sätta bakbenen på plats redan från början i skritten. Han har blivit lite lätt bekväm och har annars sina långa bakben i Kina. Fick kämpa på som bara den i både skritt och trav, men tillslut gick allt igenom och sista biten var han riktigt, riktigt fin :) Så det var jättekul när man verkligen kände skillnaden.


En välanvänd bild, hehe. Där var ju sitsen helt ok. Enligt mig ;)


I tisdags blev det att hoppa inomhus eftersom hoppbanan var så blöt. Vi hoppade bana. Framhoppning på 5½:an ungefär. Framridningen gick bra, Tiamo var fin. Sen var han såklart duktig när vi hoppade fram också, men jag var inte. Hade samma problem med typ överlivet och skänklarna som inte hängde med. Hästen var jättepigg och lättade lite i rumpan efter första språnget över hindret, söt ;)
Banan var på 7 hinder och 8 språng. Ganska lätt att lära sig. Alla banor borde vara så lätta att lära sig, haha. Fattar inte varför jag ska ha så svårt med det. Nåväl .. Det kändes inte bra på ett enda hinder under hela banan. Riktigt pissigt kändes det. Han var jättepigg som sagt och ganska olydig. Fast jag hade säkert kunnat rida lite mer och åka mindre. Hade sagt åt Ålle att hålla koll på mitt överliv, eftergift och skänkel. Och så kom hon på det! Jag är för snabb att räta upp mig. Jag rätar typ upp mig just när han hoppat av nästan. Så jag skulle sen ta om några hinder och försöka vara kvar framåt länge. Trodde inte det skulle gå, men satan i gatan. Vilken jävla skillnad! Hästen kunde hoppa bättre (kändes det som), mina skänklar var på plats, mitt överliv på plats. Det blev helt bra när jag red mot hindret också, vi kom rätt. Och i en av dom snävare svängarna som jag alltid är dålig på så tänkte jag att satan hästen ska lyssna när jag vill att han ska svänga. Vred nästan hela sitsen crazy, ena rumphalvan kom över på fel sida av sadeln och allt. Men hästfan vände ordentligt och vi kom perfekt på hindret. Så nu när jag vet hur jag ska göra igen så känns allt så mycket bättre. Kanske vi ska klara oss någorlunda nu.



                                       Två gamla bilder på Spektakel.

Idag red jag Lector på lektion. Han hade varit taskig på lektionen innan och slängt av sin ryttare. Så han såg ut som en buse när jag fick honom, haha. Men han var faktiskt duktig. Jag har ju lite issues. Och han också visserligen. Men om vi bara arbetat tillsammans istället för emot varann från början hade det ju vart lättare, hehe. Två gånger pressade han sig mot läktarväggen när vi red förbi. Första gången fastnade sporren i nått och töjdes ut. Så blev arg, men ändå gjorde han om det lite senare. I slutet var han i alla fall jättefin, så det var kul.
Det bästa med att rida i samma grupp som tre superduktiga privatryttare är att man får prestationsångest när man ser hur stilla och fint dom sitter och hur bra dom rider, men man skäms ju samtidigt över att vara kass. Och då försöker man lite extra att vara bra, haha ;)

Ska nog kolla ett avsnitt av Gossip innan jag sover. Haha, har nu flyttat ut i hallen med min säng. Sover nog gott hära ;) Har egentligen lite mer att skriva, men det blev för mycket såg jag nu. Som vanligt när jag plötslligt kommer på att jag ska blogga och då skriva allt! Aja, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide