Leave it all to shine

Hej, hej, hemskt mycket hej
Jobbat i stallet hela veckan. Cash is king. Nämen, skönt att det kommer in lite pengar på kontot istället för bara ut därifrån. Tungt att kliva upp sju ibland. Önskar verkligen att jag vore morgonpigg ;)

I tisdags hoppade vi inte desto mer, 5½:an och två galoppbockar på volten med tre galoppsprång emellan. Under framridningen jobbade vi ganska mycket med sitsarna och sånt. Sen red vi bockarna åt båda hållen. Travhoppade sen resten. Har aldrig varit något större fan av travhoppning, hehe, men alltid bra att träna på.
Kändes som att jag hade lite långa läder hela passet, men det är mina vanliga hoppläder som jag brukade ha. Var bara lite ovant säkert sådär första gången och det.
Och hoppningen gick helt okej. Kan inte minnas att det kändes förjävligt, men inte heller toppen. Hästen skötte sig bra som vanligt.


Har ingen kabel till mobilen och datorn. Men här är en bild(från film) från
tisdagen i alla fall. Man ser tydligt att sitsen inte är nå att hänga i julgranen.
Hinner inte riktigt med fram. Men drar han inte i munnen åtminstone.
Och väldigt fin häst!


Eftersom jag ska träna på att vara positiv så måste jag nämna några positiva saker här i alla fall .. För det första så hoppade vi upp till 110 cm, och jag tänkte inte en enda gång på höjden. Jag bara körde, och plus att vi travhoppade in på det. Och sen när vi hoppat klart på höjderna så sa jag till Soffi att jag fan inte kan landa i vänster galopp, bara höger. Att det är nog så på vilken häst jag än rider. Så hoppar vi en gång sista gång på två kryss och givetvis hoppar han den fint och vi landar i vänster galopp, haha. Då blev jag stolt ;)
Men måste träna på att landa i vänster galopp. Höger fixar vi alltid, det är min bra-a sida. Och träna på min sits över hindrena. Hade ganska bra förut ett tag, men nu är det illa. Lite kan man ju skylla på ovana på högre höjder, men ändå.
Felicia filmade några språng och då ser man tydligt det dåliga. Suger att ha korta armar också ;) Och sen var det ju också första träningen på terminen. Och första ordentliga ridpassat för min sen innan sommarn när lektionerna slutade.

På onsdag red jag min dressyrlektion som blivit flyttad till 20-21 istället. Funkar bättre när dom andra jobbar + för ridläraren. Nu har vi Anneli igen. Red Sessan i alla fall och vi jobbade också mycket med sitsen. Gick ändå ganska bra. Är lite lagomt nöjd. Speciellt för första dressyrlektionen på terminen. Och Sessan är kul, förutom att hon har kass egen bjudning. Men ändå, uppskattar hästar som är känsliga för sätet och handen.


Har också premiär sovit över hos Sofia. Haha, vi var 4 som sovde hos henne ;) Jag, Evve och Soffi sov alla i hennes pärons säng. Och hunden sovde också med oss, haha. Fick ligga med huvudet i fotändan för det vart så varmt. Sen hann jag bara sova ungefär 2 h. Vaknade när hennes bror klev upp till jobbet. Direkt han gick i trappen vaknade jag, inte ok. Kunde tillslut somna om kanske en kvart eller nå innan min klocka ringde 06.00.

Fick hem Jossis gamla mobil i början av veckan. Den funkade först bra. Satte in sim-kortet och det funka. Sen råkade den trilla i golvet när jag kastade bilnyckeln till mina polers och då åkte batteriet ur och sen funkade den inte. Eller jo, men inte med sim-kort. Fan vad besviken jag blev. Som jag väntat på en bra telefon.

Idag har jag varit och ridit Cameron. Vi for ut efter stigen som vanligt, hehe. Regnat flera dagar, men nu småduggade det bara. Hittade dock inte min uteridarhjälm så fick ta GPA:n. Kändes inte så kul, men satte huvan på. Kan fan inte minnas vart jag lyckas sätta utehjälmen. Fan vad slarvig jag börjat bli.
Nu får den vite trava ju också. Så han var glad. Och busig. Första gången började han skjuta rygg, men hann då stoppa uppföljet. Men senare så lyckades han göra en riktigt ordentlig bock. Haha, kunde mest bara skratta åt honom, men fick bromsa fort då han börjat galoppera lite. Sen skötte han sig och gjorde bara lite mindre småsaker. Rolig kille och väldigt söt.

Väntar på folk som ska svänga förbi innan vi drar vidare. Ska ladda Jossis gamla tele litegrann för den började plötsligt funka nyss, men noll batteri typ. Men den kan ha dampat igen eller nå. Och såklart såg jag nu att den börjat dumma sig igen med sim-kortet. Lyckat! Nå hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide