Get your ass back home

Hej, hej, hemskt mycket hej

Min tisdag började med ett besök hos tandläkarn. Som väntat hade jag hål i tänderna. Men grejsen i rummet tjorva så jag fick en ny tid på måndag istället och efter det ska det väl börja lagas. Hoja, jag hatar att borra. Man känner ju allt så väl även om man har bedövning. Jag dör! Hon tyckte jag skulle börja använda tandtråd oftare, köpa eltandborste, skölja med flour och ta mig god tid när jag bortstar tänderna. Haha, jag avlider. Fick som avslutning bananlack, haha, kände mig som 10 år igen ;)

Gittade direkt till stallet då jag stämt träff med Jh där. Hann mocka boxarna till pärlorna innan vi började dejta. Flätade och gjorde Chibban och Viviann lite tjusiga i frisyren. Sen tog vi ut dom och fotade litegrann. Det blir så härlig bakgrund och så med ett vitt Dunka, men eftersom det knappt blir ljust här är det lite svårare att få till bilderna precis som man vill, phu. Men får hoppas att det blev några bra som Hedqvist gillar.
Gjorde klart påsarna och spånade innan jag for hem ett tag.
Hatar att det är vinter, för jag fryser alltid så mycket. Fryser som mest när jag är hemma, och det spelar ingen roll om jag lindar in mig i en filt eller kryper under täcket, blir ändå inte varm typ. Nåja ..

Tillbaka till stallet och tog då en tur med gammeltanten. Hoppade upp och red barris själva efter stigen. Red gångstigen först och sen galoppsträckan hem. Galopperade mest, för det är mysigast och dessutom inte lika skumpigt som trav, hehe. Man sitter som ett smäck när Gurre galopperar på :) På sträckan så ökade vi farten rejält, gasade på en massa. Men ändå så himla skönt att hon är så lydig, för säger man stopp så stannar hon direkt typ. Finns som sagt inte många saker som slår en barbackagalopp i snön!

           

Red Jesse idag igen på hoppträningen. Timpan har börjat gå lektion, men ingen idé att snabba med hoppningen ändå.
Körde lite kombinationer och bom, hinder, bom, hinder osv. Jesse skötte sig jättebra på allt vi gjorde. Han kändes till och med riktigt smidig i kombinationerna och hoppade mer typ runda språng och rev inga hinder. Jätterolig känsla :) Sen när vi ridit som banan en sista gång skulle vi bara komma på sista räcket som dom höjde upp. Vet inte hur högt det låg på, men rätt så mycket högre än vanligt. Kom som rätt och så, men Jesse den lille klunsen orkar inte riktigt dra upp frambenen då så vi rev väl ett par gången och kom om för att han skulle rätta sig. Men nje. Sen höjde dom väl upp lite till och då klantade han sig. Han hoppade av helt galet. Kände redan när han lätta från marken att det inte skulle sluta så väl. Han typ landade på hindret och for framåt. Nära att han gick ner på knä och trilla. Var beredd på att det skulle hända och tänkte vara snabb då att volta över honom, men så trillade han inte utan kom upp sig och då fick jag någon slags katapult och trillade av. Försökte verkligen sitta kvar, och var så nära. Men tillslut släppte jag taget. Söt Jesse stannade direkt och stod kvar och fattade inte vad jag höll på med typ. Men det fick han sätta på klantkontot sa chifen. Kan nog säkert varit lite mitt fel också då jag inte är så van att rida på större hinder, men ändå. Hade det vart Tiamo hade han dragit upp fötterna snabbt för att klara. Men Jesseponken har ju inte samma lust till att alltid vara felfri. Nåja, Bjässen började bli trött så han fick hoppa det lågt och sen pusta ut. Sen var han för trött så han fick avsluta så. Men kul i alla fall ju. Och massa superbra moments under passet så den lilla missen gör inget. Lite synd bara att vi inte fick avsluta med att klara det bra, hehe ;) Och av alla ställen man kan slå sig på hela kroppen, så slog jag tummen. Fatta hur sjukt det kan bli. Men vred väl om den på nå vänster när jag försökte hålla mig fast eller så. Och min stackars svanskota slog sig typ i sadeln, haha, men det gick över ganska snabbt :)

Efter det var det bara att göra iordning Stålis. Skulle då rida fram han till Lotta. Hon hjälpte mig typ hela tiden och sa vad jag skulle göra. Olle var kung. Så fin och duktig. Haha, sen skulle jag byta volt och samtidigt byta galopp. Inte min starka sida, men Olle visade hur man skulle göra och så. Han är så kul :) Sen skrittade vi medans Lo trimmade färdigt med Vallsen.
Trodde jag var färdig och att vi skulle byta, men då vart det mer och så plötsligt skulle jag rida på dom små hindrerna. Bom, räcke, bom, räcke, bom som vi hade innan på lektionen. Shit, vad länge sen jag skuttade med honom. Det kändes som tusen år sen, haha. Men han är så tuff, bara körde. Han ba, håll i dig jävla amatör, jag vet att jag kan det här bäst ;) Så fränt var det :)
Skrittade av Valle och tog sen in honom. Haha, då passade Olle på att smita från sin matte och drog rejs i ridhuset. Lilla Valle i passagen höll på bajsa på sig när dunderklumpen kom klampandes i full kareta. Nog är det Olle alltså, så flummig.

 
     Eftersom dumma datorn inte vill samarbeta, så återanvänder jag väl bilder ..

Sen firrade vi natt osv innan vi drog oss hemåt. Redan 22.30, så relativt snabba var vi allt ;)
Har skola imorgon, suck. Börjar redan halv 9 med religionen, men skönt nog är det dagens enda lektion. Känns bara lite motigt när jag har haft så ont om tid till att plugga. Fy, måste försöka prioritera skolan nu bannemej. Jaja, ska inte sitta här hela natten som vanligt utan försöka sova nu. Annars måste jag nog ge mig själv dataförbud eller nå så jag inte surfar bort hela nätterna och knappt orkar upp till skola och sånt. Gött med en sån bra tisdag! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide