New running

Hej, hej, hemskt mycket hej
Sen sist har det varit lite samma bara. På onsdagen red jag tre dressyrpass. Tur att Olle hade vilodag ;) Fortsatte ha pärlorna som mina några dagar till och sen delade vi på dom :)

I lördags var jag först och släppte ut massa kusar. Sen drog jag upp till isladan. Där åkte jag och Jh skrillor i en timme ungefär. Fy så kul det var. Jag tycker ju det är skojigt att bara åka runt och sådär, medans Jh tycker det är trist och vill typ köra hockeystyle, hehe. Hon försökte också lära mig att göra sånadär översteg och stanna. Men jag är ett hopplöst fall. Hehe, men ska träna mera så kanske jag blir lite bättre ;) Men någon hockeyspelare eller isprinsessa har jag nog ingen framtid som, haha. Vi hade i alla fall fett kul ute på isen. Oooch lärde mig att åka på hela foten, så behövde inte vila fötterna en enda gång. Och enda gången jag trillade var när jag stod still och skulle göra ett trick, haha. Sen gled alla armar och allt iväg när jag skulle upp igen. Så kanske man måste träna på att trilla och komma upp ;)


Vi skulle göra ett trick. Men faila att tajma med självutlösaren ;)


Igår var jag ute med Valle i snön och mös. Soffi fick låna Guris och hänga med som sällis. Dom skötte sig så duktigt båda två. Men dom var sugna på högre tempo ;) Provade en annan sadel och den var jätteskön. Sicken tur, så ska använda den nu när jag rider kusarna.

Idag for jag ut med Olle. Hängde på Jenny och Bollen runt stigen. Körde alla gångarter och Busolle var taggad som bara den. Grymtade och satte upp skallen i hopp om att få köra snabbare. Fick göra halt och rygga några gånger, men sen gick det bättre. Han är bara för söt. Hade varit skönt om man kunde fara själv med honom ibland så han kan chilla ner lite i galoppen. Phu, var helt slut efteråt, men kul var det :)

Duschade i stallet så var helt färdig när jag kom hem. Ska nu käka grädde och bär, fyfan vad lyxigt :)
Imorrn har jag tandis på morgonen, känns ju jättevärt att åka dit, där dom kommer se att jag har hål i tänderna, boka ny tid för lagning och betala hur mycket som helst bara för det. Jag vet ju redan att jag har två stora hål i alla fall. Suck, nåja, lika att börja fixa inför lagning då hålen inte blir mindre precis.
Sen ska jag hjälpa Jh och fota Chibba och Vivo och sånt.

Gött att Luleå vann! Tjarå.
GÅR INTE ATT LADDA UPP BILDJÄVLAR. BARA EN SKETEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide