stupid with you

hej, hej, hemskt mycket hej
i söndags gick mitt internet ur innan jag hann uppdatera.
båda hästarna gick 130 cm. valle gick först och fick ett ner. en touch och så hade bommen rullat av. så typiskt. vissa klonkar så hela hinderstödet svajar, men ändå ligger bommen kvar. men han såg fin ut ändå.
olle hoppade jättebra, såg också fin ut. och han var felfri, till sista hindret, b-hindret i en kombination. där rev han, suck.

sen när alla packade ihop och skulle hem kunde man stå och titta på och känna lugnet, hehe. annars vet man ju känslan när man ska hemåt, man vill att allt ska gå snabbast möjligt.

på kvällen flyttade salem in till vårtat stall för han skulle också stanna.
så på måndag fick jag sova ut för linns mamma skulle ge morgon. vaknade innan tio först, men tvingade mig att sova mera, hehe.

var och fixade i stallet och så. mockade boxarna och sen efter fyra fick vi låna varsin hage så vi släppte ut alla kusar. dock spöregnade det hela dagen, så det var inte så jättekul.

efter det så for vi in till birsta för att kolla ett träns åt olle. gick på hööks och kollade. hittade ett, som lo egentligen inte ville ha, men det var det bästa vi kunde hitta. och insåg då att egentligen har ju hööks faktiskt ganska mycket fint. hehe. synd bara att man inte är rik och har en häst som man kan handla massa åt ;)

åkte till mediamarkt och kollade ett motljusskydd åt bjarne. såg massa grejs som jag ville ha. bara för att ha. nämen, typ. hittade sen thaimat som vi käkade, mums.

tillbaka till stallet och kollade om valle ville bli riden. det ville han. så medans lo red honom lite i ridhuset tog jag med olle i grimma.
på morgonen hade några tjejer övat titthinder och satt ett smalt sockerbitshinder på en blå vattenmatta och på det hindret var det ett tjockt rött luddgrejs och ett blått likadant. sen massa plastskynken i färg som legade utbrett på längden på backen.
olle såg ut som ett ufo när han såg luddet. han ställde sig och lät sådär genom näsan. sen smög han närmare och närmare. tills han insåg att det var ju mysigt ludd och börja puffa runt det med näsan. tror han gillar att ha näsan på mjuka grejer. minns när jag red bakom evve och oddi en gång, då satte han upp sin näsa på oddis pälsiga rumpa och drog sin näsa fram och tillbaka. haha, så söt.
sen gick han mot skynkena på backen. funderade om han skulle tordas gå över dom. och jajamen, det gjorde han. han bara klampa på med sina dasslockshovar ;) sen försökte han dra sig till luddhindret varje gång vi gick förbi. och en gång när vi gick bredvid skynkena började han krafsa på ett så det knövla sig och lät, men han bara stod där så nöjd.
inte helt normal häst kanske, haha. det var några andra som testa gå över och deras hästar bajsa nästan på sig. såå ja, olle är lite annorlunda. ni skulle sett stilen på honom när jag kliade han. man dog litegrann ;)
man blir så glad av valle och olle, dom är så charmiga och lustiga ♥

idag har jag duschat på morgonen. när jag vakna vid nio var det stekhett, man svettades sönder. men tror jag lyckades chilla ett tag till i alla fall. men man kände sig inte fräsch när man klev upp.

ska gå till stallet och börja mocka tror jag. lo har redan ridit olle och skulle nu rida ut med valle. ska leta hennes lilla kamera och försöka fota lite. kul med lite bilder. bjarne har ju en system, men han är dålig på att använda den. väldigt dålig! ;)

nåja, på återskrivande. tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide