Set me free

Hej, hej, hemskt mycket hej
Tänkte väl att jag testar skriva ordentligt. Haha, även om det verkar som att jag har lagomt underliga funderingar. Men så är det när man har för mycket tid för sånt ;)

Idag har jag fått sova igen. Vilken lyx alltså! Linns mamma är en superhero. Klivit upp vid halv tio, käkat frulle och sen gått ner till stallet. Borstade hästarna, bytte vatten och mockade boxarna. Chifen rastade Valle en stund på dagen, sen Olle. Men först blev Olle skodd av en gammal gubbe till hovslagare som aldrig skott en hopphäst. Blev nästan lite nervös en stund. Och resultatet var väl långt ifrån Thomas och Patrik om man säger så ;) Men hästen sprang då på ändå efteråt, hehe.


gammal bild, berra i hortlax.


Det var ponny först på fm och häst började sen kring 14-tiden. Lottas klass började inte förrän 19.10. Så innan det hann jag göra en massa. Måste jag ju ha gjort, för jag lyckades då fördriva tiden, heh.
Sen kom faktiskt Emma, Evve och Evvejunior förbi en liten stund. Det var kul att träffa dom och se ett par bekanta ansikten :)

Olle gick först i 130 cm, en A:0 som sagt. Då hade det hunnit börja regna och bli blött. Och sen vart det typ en halvtimmes plötsligt paus i klassen då Lojs gått omkull eller något och fick vänta på ambulans osv.
Olle tog sig runt med ett nerslag. Han och hans 4 fel. Hann dock inte se honom, mer än ett rött streck på avstånd ;)
Valle hoppade som en kung. Han var högt över flera hinder och han bara flög. Gick runt felfri, men inte så snabb tid så utanför placering. På equipe kan ni ju som alltid se mer :) Länk till helgens hästtävling.


gammal bild, harald i hortlax.


Värst av allt var det som skulle göras efteråt. Tänk er hur hästar och utrustning såg ut efter galopperande och hoppande på sand i ett regnoväder
Man visste knappt vad man skulle börja med, haha. Man ville bara spola av allt med vattenslangen. Och så gick strömmen i stallet som pricken över i:et. Så man såg inte om man fick allting riktigt rent. Hade trevligt sällskap av Linn så smorslet vart inte så jobbigt ändå :)
Borstade bort den torkade leran på båda hästarna, tog ur knopparna och kvällsmockade. Sen kom strömmen tillbaka. Spolade då av deras ben i alla fall. Valle verkade tycka det var skönt, för han stod helt stilla och halvsov. Medans Stålis snorklade sig och kunde inte stå där jag ville ha honom. Usch, vilka underbara hästar. Det är dom finaste i världen! :)
Gav sen all kvällsmat och tog med mig skydden in i mitt lilla hus. Hängde upp allt på tork. I hopp om att det ska hinna torka till imorgon.

Är helt slut. Mest i skallen känns det som. Och i trampdynorna. Ska ta andra dojs imorgon tror jag bestämt. Haha, nu har jag spårat som vanligt. Vi hörs, pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide