Rise from my own grave

Hej, hej, hemskt mycket hej
Ligger på sängen i lillstugan i Hortlax. Vi började hemresan innan 14-tiden typ och var hemma kring 22 någongång. Så nog hade man lagomt med myror i benen efter det. Vi var så jävla trötta, så jag vilade ögonen en stund i början av resan och sen i slutet också, skönt.

Packade av allt och släppte hästarna i hagen direkt. Det vart glädjetjut och bus av Olle. Och Valle han hängde också med på en liten galopp.
När vi packat in allt fick djuren komma in i sina boxar och så gav vi kväll. Lastade då in allt i bilen så jag inte behöver tänka på det imorgon.


Super Olle, 135 cm, Brunflo.


Har lagt in alla bilder nu från Lottas lilla Nikon kamera, och från Bjarnes system, Canon EOS 350D. Som vanligt var det hur roligt som helst att fota med systemare igen. Helt sjukt hur mycket man kan älska det. Nu ska jag verkligen laga min kamera eller köpa ny! Hade lätt bara kunnat glida runt på tävlingar och fota hela dagarna :)
Blev lagomt nöjd med några av bilderna, med tanke på att jag aldrig ens hållt i kameran innan. Men den är så lurig när den inte visar i sökaren vart man har fokusen. Samma med Saras kamera. Man blir lät lurad och får det helt felfokuserat. Men det är väl kanske en vanesak?

Skulle ju som sagt skriva om dagens tävling.
Olle gick 135 cm, två faser A:0/A:0.
Han hoppade dödligt snyggt och bra. Som värsta stjärnan. Men det var ju lite jobbigt, så han bestämde sig för att göra en fuling och vända mot utgången och stegra och dumma sig. Hästskrälle! Dom hade ett hinder kvar i grunden. Men det blev 4 fel för det han gjorde och så 1 tidsfel på det, totalt 5 fel. Dom hann dock hoppa två hinder i fas två och det gick finemang. Så ja, Olle låg inte riktigt på plus. Typiskt han, måste alltid hitta på något.


Lehigh Valley aka Kungen, 145 cm, Brunflo.


Valle gick 145 cm, en omgång och en winning round A:0/A:0.
Hans andra tävling på den höjden i sitt liv. Debuten var i Umeå i slutet på förra årets tävlingtermin. Då var han enda felfria i grunden, men sen blev det lite miss i omhoppningen och dom slutade på 12 fel, men en välförtjänt 2:a placering.
Idag var Valle kung hur som helst. Dom slutade på 8 fel. Jäkla skitpet! Han toucha naturfärgade och såklart så har dom inte marginalen på sin sida. Men det hade kännits mycket lättare den här gången sades det. Och jag var då väldigt nöjd över honom, han är kungen, alltid!

Sen fixade vi hästarna och snabbfixa utrustningen, kollade Linn och Salle innan vi skyndade att packa ihop alla våra grejer, tömde boxarna och lastade djuren. Det började spöregna justans. Så det bara droppade om oss när vi klev in i bilen. Och det tog länge innan vi torka och man luktade unket, haha.

Lägger bara in två av dagens hoppbilder, resten kommer hamna på facebook eller nått skulle jag tro. Hehe, tror ni by the way att jag fick bra bilder på just dom jag villa ha bra på? Nej, såklart inte. Men massa halvers är bättre än ingenting för mig :) Dumt bara när jag försökte träna på alla ekipage innan för att få till det, phu, aja. Simma lugnt, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide