i pull myself together

hej, hej, hemskt mycket hej
i onsdags var sista dressyrlektionen. taggade upp mig och hade stora planer att rida så ordentligt som jag vet att jag kan. sen kommer jag dit och får ludde för han hade inte gått något dagen innan. suck, kände tagget försvinna snabbt. men sen tänkte jag på orden, no more mr nice guy, haha, och sen bestämde jag mig för att kämpa för en bra lektion och inte ge upp. och ludde var faktiskt väldigt rak och fin, väldigt duktig. han fick massa beröm av ridfröken, så vi var nöjda :) skönt att jag kunde skärpa till mig, synd bara att det är typ hundra veckor tills lektionerna drar igång igen, hehe.


på torsdag red jag med i soffis grupp. hade ju en missad onsdag sen tidigare så. givetvis var det inga roliga hästar att välja mellan, men tänkte att jag ska göra det bästa med vilken det än blir. det blev lector. vi kom faktiskt riktigt bra överens i boxen. eller hehe, jag var nöjd, han mindre. men sadlade även honom utan sparkar och bitförsök. hade kläm på det idag ;) det var markarbete på schemat. bara två hinder på varje långsida och en bock i mitten där man skulle byta galopp över.
det gick faktiskt bra hela lektionen. hade förväntat mig att bli avbockad ett par gånger, men inge dumheter. var bara lite dålig på att rida hindrena. inte hade man kunnat tro att jag går hoppgrupp om man sett oss, haha. borde egentligen träna att hoppa andra hästar än enklaste jamis. fast det hade ju kunnat vara värre ;) sen andra rundan önskade vi lite mer höjd, så vi fick hoppa 80 cm i alla fall. haha, kom nog inte så bra på nått hinder. men vi var felfria och det är väl det som räknas? hihi. nämen toris är fin. han är ju duktig att hoppa och byta galopp över bocken var ingen match. han gör ju nästan själv. men han är så lydig innerst inne :) kul.


på kvällen drog vi till kullen. några stanna på tjorren för lite energi. då träffade vi jonni. så vi drog med henne till backhoppan. haha, tokigt nog första gången jag var till den omtalade backhoppan. vi tog oss raka vägen upp. och först var det en vanlig kulle, men brant som fan, nästan rak högst upp. så höll seriöst på att volta baklänges i varje steg ;) fick tillslut nästan krypa för att inte fara ner. sen väl på hoppan var det lite mäktig att sitta där högst upp och bara vara. den ser lite halvers läskig ut nerifrån, men bara härlig när man väl är uppe :) så det var kuligt.

                     

idag har jag inte gjort nå speciellt.
är fortfarande snurrig i huvudet sen vi var i lekparken på heden efter kubben. snurrade lite väl många varv på någon orange sak. inte min grej det där. sen drog jag hemåt. dom små fjortisarna blev så sura. men säger man inte vad man tänker åt folk så blir dom arga. avlastar man sig hos någon annan blir dom sura för att man inte säger det direkt till dom typ. men tjurskallarna kan ju inte ta kritik eller vad man nu ska kalla det. hoj, jobbigt att umgås med yngre ibland, haha. kanske blir mer och mer egoist, men är man så mesig som jag var förut blir man bara överkörd gång på gång! nåja, det går väl över för dom snart som vanligt. hoppas bara något av det jag sa gick in ;) well, tveksamt att datahäng lindrar yrseln, sååå ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide