Tuesday again

Hej, hej, hemskt mycket hej
Nästan skämmigt när man måste gå tillbaka och kolla i bloggen vad man skrev gången innan för att minnas ;)

I tisdags började jag skola. Fick massa papper och sånt som hör till historia och samhälls. Oh my god. Känns kul, men jobbigt. Hatar att man måste ha internet till typ alla skoluppgifter nu för tiden. Jag klarar nog inte av att bara vara skolig när jag är på internet .. Nåja.

Min hoppkamrat hade lite sår på bakbenet, eller typ låret. Gissar att det är Lector som spöat han i hagen. Dom såg inte så nya ut, men när jag frågade så visste ingen om dom. Så måndagsryttarna var nog inte speciellt uppmärksamma eller så var dom nya ändå. När jag skulle krastsa bakhoven välte hela hästen. Eller han lutade så mycket åt fel håll att jag var tvungen att släppa, för annars hade han trillat. Så gjorde han två gånger, men var normal sen. Så lite lurt var det.
Bad i alla fall Lotta kolla lite extra på honom. Och visst, han var lite skum. Så det kändes onödigt att chansa eller så. Men han kommer nog vara bra snart i alla fall. Trist, jag som var taggad till hoppträningen.


Blidde en bild på Soffi och Jesseboi från 2010 :)

Men fick ta Jesse då istället, och fick hjälp att göra klart han så jag skulle hinna byta. Först höll jag på dö för han var så jobbigt och tryckig när jag red fram. Men efter ett tag så började han komma igång och blev ganska bra.
Hoppningen gick också bra, helt okej faktiskt. Trodde det skulle bli värre, men det kändes rätt så bra :) Var lagomt nöjd att vi inte rev något. Och fick världens sprutt på honom. Brukar ju vara bra på det, men sen är det dock lite svårare att bromsa sen, hehe.
Trodde jag var klar när dom andra hoppade hindrena på en meter. Men icket. Trodde aldrig jag skulle klara såndana höjder med stora Jesse. Lo sa bara att jag skulle hålla i manen ;) Hoff, trodde han skulle stanna och sånt när det blev högre. Men han var jätteduktig och det kändes inte alls nå läbbigt med honom. Råkade dock riva en oxer twice, hehe, men när jag tog om den sista gången så firra vi det. Är riktigt impad över oss. Det var kul :) Och nyttigt att hoppa lite annat tror jag. Hoppar ju bara Tiamo nu för tiden, inte ens lite markarbete med någon annan då min andra lektion är en dressyrgrupp.
Det var också skoj att man märkte skillnad. Red ju Jesse när jag börjat i hoppgruppen. Tror T var skadad då eller nå. Men i alla fall så kände man skillnad från då och nu :)

Fett tungt att vara tre pers och bygga bort allt sent på kvällen. Hm, bekväma mittengruppen som njuter av att inte behöva göra något. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide