Pay attention

Hej, hej, hemskt mycket hej
Fy vad jag är dålig på att blogga. Hur jobbigt kan det vara egentligen?
Var skitabra på tisdagens hoppträning. Hade finfin känsla och Timpan var duktig. På onsdagens dressyrlektion hade vi lite individuell uppvärmning och utvecklingssamtal och sen lite förvänd galopp. Red Jesse och det var jättekul och han var jättefin. Var också i Boden på onsdag och kollade Valle. Han var frisk :)

 


Tagit hand om pärlorna under helgen. Longerat på lördag. Ut i skogen med min kung. Länge sen sist. Olle vilade. Och så har jag ju faktiskt dom måndag ändå till torsdag.
Igår red jag lite i ridhuset med Olle, lite jogging. Tusan vad snabbt självförtroendet kan minska när man rider en fin häst dåligt. Kände mig som en nybbis och gjorde bara massa dåligt. Men sen galopperade jag lite i höger, som är mitt bättre varv och då blev det stor skillnad och sen red jag mera. Då blev det mycket bättre och självförtroendet ökade litegrann igen. Men kan verkligen inte rida fina hästar. Dom är för fina för min ridning ;) Olle var i i alla fall pigg, men väldigt lydig.


Spänstig kille ;)


Idag hade vi Ålle igen på hoppträningen. Det var bara jag, Jenny och Denice i våran grupp idag. Och så hoppade vi bana. Det var riktigt skojigt. Även om det gick lite halvers. Tyckte att många saker var lite bättre i alla fall. Lite bättre på att svänga, lite bättre på att byta galopp, lite bättre på att hoppa av närmare, lite bättre riden fram till handen osv.
Han är lite tramsig ibland när man bytt galopp och sånt. När han byter så sparkar han lite bakut, varenda gång. Han kan inte byta normalt utan måste studsa. Han har lite jobbigt med byten. Men i alla fall så börjar han ibland studsa som om han är på väg att byta även om han inte ska det. Tramsar helt enkelt. Men som idag studsade han så jag inte kunde komma ner i sadeln och styra han med skänkeln när han hamnade för mycket åt höger. Det var bland det sämsta. Nåja, är nog nöjd i alla fall.  
Men hoj hur Timpis ser ut i pälsen nu alltså. Han har kliat bort en massa päls på massa ställen på kroppen. Så han är kal på vissa ställen. Ser helt hemskt ut. Tror det kan bero på att han har bumbipäls och svettas mycket och så får det sen bara torka och bli sådär äckligt och då kliar det nog. Ska kolla om det finns någon chans att han kan få bli klippen litegrann i alla fall. Nu ser han ut som en rugguggla.


Var sist kvar i stallet igen eftersom jag linade Vallsor och pysslade hos dom en massa. Det är så mysigt att ha dom som sina egna :)

Äh, nu ska jag läsa lite av min braiga bok innan jag sover. Orkar nog inte läsa så många kapitel för jag har huvudvärk igen. Nåväl, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide