Generation one

Hej, hej, hemskt mycket hej
Började dagen med religionslektion. Satte mig längst fram, hehe, så såg vad som stod på tavlan ;) Vi fick sluta redan 9.10.
Åkte direkt till stallet och mockade till pärlorna. Fick sen veta att dom skulle ridas inne. Så snabbade mig som tusan och bytte till ridbraxor och borstade turbo. Tur att dom är så rena nu för tiden.


       En bild från första gången jag red Olle och en annan gammal från hagen :)

Olle var först ut. Sist jag red han var han ganska jävligt, hehe. Men idag kände jag mig fokuserad. Det gick så jäkla bra! Han hängde lite i början, men på nått vis kunde jag rida bort det. Och han var så lydig och fin och duktig och bra. Det kändes verkligen super. Kunde göra allt möjligt. Ett sånt ridpass man inte vill sluta, man hade kunnat rida runt flera timmar för det känns så bra :) Fina, fina Olle!
Hann sen snabbt fixa av honom och byta hage lagom till lunch.

Borstade Valle och tog itu med honom också. Fick vara i lilla, för det var kurs i stora. Länge sen jag red honom inomhus. Men lustigt nog hittade jag snabbt tillbaka. Eller var till och med bättre än förut. Kändes som att jag verkligen visste vad jag gjorde ;) Både skritt och trav var asbra. Sen har jag alltid jobbigt med galoppen. Men nu visste jag vad jag gjorde för fel, hade bara lite svårt att rätta till mig. Men tillslut blev det någolunda så då gav vi oss.
Red inte någon av hästarna speciellt länge, men båda var så fina och bästiga. Så kul!


Fixade och gjorde lite allt möjligt. For sen hem och skjutsa Carina. Fytusan vad mycket snö det hade hunnit komma. Hela min bil var övertäckt. Garra 10 cm. Och vägarna, phu. Höll på fastna två gånger innan jag ens kommit till storvägen. Stallvägen var värst som vanligt.

Tillbaka till stallet och fara ut med Guran. Hade Lina och Fia, Amanda och Gulan och Bullen och Bibbi som sällskap. Körde barris som vanligt. Mysigt i nysnön. Red mot Abborr, fast inte hela vägen, utan svängde av mot Malmberget och red ända till tunneln innan vi vände. Skulle bara skritta och det gjorde vi nästan hela vägen. Fast när vi kommit en bit från korsningen Abborr, hem osv så hände något. Plötsligt bara skenade alla hästar. Mitt i allt. Jag var sist och har ju lärt mig stanna Göran i sken så fick ju stopp och ropade att dom andra skulle bromsa, när dom inte gjorde det så skrek jag meen seriöst. Inget hände och såg alla ponnyrumpor försvinna iväg fort som satan.
Stackars Gur blev ju jätteledsen och upprörd när hon vart lämnad kvar. Så hon gjorde allt för att få skena ikapp dom. Drog ner hela skallen så jag tappade tyglarna typ tusen gånger, gjorde nå skutt och vägrade skritta. När jag inte såg dom efter ett tag så galopperade vi normalt vidare i hopp om att hitta dom andra. Men vi kom bara närmare och närmare hem utan en skymt av barnen. Så hann ända till passrakan innan jag var ikapp dom. För dom tokarna hade inte fått stopp förrän vid småstallskorsningen. Alltså shit, helt galet.
Sen skrittade vi av runt småstallen för att lugna ner kusarna. Phu, hade ju vintertäcke med hals eftersom det snöat så blött innan, men det slutade just när vi for ut. Så gissa om hästen var svettig. Hon var helt löddrig. Stackars Gurre. Men det var kul att galoppera ute i alla fall. Fast det hade nog inte skadat om det hunnit bli lite mjukare.


En gammal bild på Göris i hagen och en när hon hade slängt av Marro i skogen ;)

Kollat lite Idol, gud vad dom är duktiga dom som är kvar. Ingen förtjänar att åka ut ju.
Vet inte riktigt hur jag ska göra imorrn. Båda djuren ska ut, men vet inte om jag ska dra tidigt till stallet och chansa på att Olle törs gå själv när det är ljust. Men bara det, att törs han inte är jag körd. Har inge sällis och vet ingen som ska ut. Båda hade behövt varsin vän. Aja, får väl se hur det blir. Jäkla ilandsproblem. Haha, ja, hejdå.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide