Pop another bottle

Hej, hej, hemskt mycket hej
I onsdags var det dags för min första religionlektion. Fy, det ämnet är verkligen inget som intresserar mig. Sen gjorde jag en tabbe, satte mig längst bak. Haha, glömde att jag har kass syn. Och läraren skrev jättelitet på tavlan med en röd penna. Tur att han sa det han skrev medans. Men det är mer än på ett ställe en anteckning inte är fullständig ;) Cp ögon.

Var tidigt och gjorde stallet. Sen hem för frulle och råka ta en powernap. Och så tillbaka till stallet och rida ut med Valle. Hoj, vilken ridtur. Han bestämde sig såklart för att inte vela gå längre när vi kommit till hindrena ungefär. Försökte övertala han ett tag på olika sätt, men icket. Så tillslut hoppa jag av, för kände mig less på att han nu på senaste tror att han kan göra som han vill. Så promenerade bredvid till nästan banken. Men satan, vad jobbig han var. Höll på härja och så. Kom på ett knep sen som gjorde det enklare i alla fall. Men satt upp sen och vände hemåt. Han försökte sig med några halva katapulter. Sen försökte han piaffera och takta. Lyckades ändå få han att chilla ner sig lite. Körde lite remontsits och då kom han ner lite och kunde skritta ordentligare. Vilket pucko. Han vill nog ha roligare uppgifter.

Drog hem sen igen och tillbaka på kvällen för tredje gången. Red Sessan på lektion. I början var det lite lame, men sen släppte det. Övade på öppnor idag. Sesseli är ju inte så värst välutbildad. Minst utbildad av alla på lektionen i alla fall. Men hon var så duktig så.
Galoppen är såklart lite jobbig. Hon orkar ju inte galoppera sakta. Så man får rida som ett jehu för att hon ska orka hålla igång. Men då kör man ju i princip på alla andra som kan galoppa normalt ;) Gjorde tolvmeters volter i galopp och det firrade vi faktiskt. Efter det fick hon super egen bjudning och blev jättefin. Kändes typ lätt att göra allt sen, det bara flöt på. Riktigt skoj. Sen sa Anneli att man inte alls kunde se att hon var den som var minst utbildad av dom. Så hon skötte sig bra :)

Idag var jag ledig från skolan. Så sovde ut lite och drog sen till stallet och tog hand om mina pärlor. Hade dom för mig själv idag. Alltid lika skoj. Valleponken fick springa på lina. Han tyckte det var skittråkigt och var nästan överlydig. Olle vilade. Men spenderade såklat tusen timmar med dom i alla fall. Sämst på att vara snabb.

Städat massa när jag kom hem. Har dammsugit, vaskat golv, dammtorkat alla ytor och renbäddat i mitt rum. Vuxenpoäng och massa plus i kanten. Sådant händer inte ofta från min sida.
Men nu måste jag sova. Börjar halv 9 imorgon och jag kommer vara död. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide