Thinking of winter

Hej, hej, hemskt mycket hej
Har ännu hand om pärlorna. Har haft dom som mina egna sen i torsdags. Det är massa kul! Lite jobbigt med ridningen bara då jag vet hur välridna dom brukar vara och att jag inte kan få till samma. Men än så länge har det gått en del framåt i alla fall och dom sköter sig åtminstone :)

Idag fick Valle vila. Och Olle lite jogging i ridhuset. Tänkte att han skulle vara busig eftersom han började pipa och försökte busa när jag travade av igår. Men han var faktiskt duktig. Man kände att han var lite krutigare, men red så att han var tvungen att tänka på allt förutom bus ;) Kändes i alla fall rätt så bra efteråt, kändes också som att vi fick bra jobb gjort även om det var lite lugnare.

Tiamo min lilla stjärna är inte fräsch ännu den stackarn. Så Sofia var schyrre och red Sessan så jag kunde ta Jesse. Haha, började med att vi skulle byta galopp över en bom, och båge till travbommar. Lol, fick han inte att byta en enda gång. Men sen red vi i en åtta på ett kryss över medellinjen och hoppa snett, och då jäklar bytte han i princip varje gång. Men då tog jag i lite och visa att jag menade allvar ;)
Nåja, hoppade sen massa hinder med bommar emellan och framför och överallt. Gick hyftsat. Sista gången vart typ allt bra. Han ville vara felfri och var jätteduktig. Bara det att han är så stor, hehe. Är inte van och inte riktigt lång nog. Mina armar räcker inte till riktigt och då ger jag efter på tyglarna istället. Inte så bra, då hinner man ju inte bromsa eller så efteråt ;) Och aousch, min rygg. Eller ländrygg. Den har nog töjts ut litegrann idag, haha. Men det var i alla fall skojsigt, och han är så frän :)

Phu, har tre lektioner imorgon. Börjar sådär apatidigt, redan 08.30. Sen har jag tre hästar att ta hand om. Plus ridlektion. Oj, den hade jag glömt. Haha, får slå på turbon imorgon tror jag nog ;) Bäst att sova nu så jag tar mig upp. Värsta tidigt för att vara jag. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide