Can't nobody

Hej, hej, hemskt mycket hej
Helgen som var blev ganska full. Eller ja, fick en hel del att göra. Det är kul, men som vanligt blir en massa på samma gång ;) Hade både Olle och Valle och Guran i lördags.

Gamle Gur skrittas bara än så länge, så vi gav oss ut i skogen. Kör mest barris när jag rider henne. Och det är väl för att jag älskar att rida barbacka, och på Gur är det en av få gånger jag kan göra det nu för tiden :) Väntade mig en mysig tur, men så blev det då inte. Token var jättetittig från början till slut. Sen visste vi ju att älgarna varit på området på morgonen i alla fall, men ingen hade sett dom sen efter stigen.
Hon drog in rumpan och kastade sig fram först en gång, men han stoppa henne direkt. Sen efter ett tag kommer den en islandshäst bakom oss och då kastar hon sig iväg igen med halsen på sned, så jag hamnade på sniskan och fick på nå vänster hoppa tillbaka på plats i farten. Hon var ju såklart livrädd för hästen som kom och blev helt prillig. Kunde skritta en bit till efter det, men sen tog det stopp och hon bara kastade sig runt och skulle hem. Tjurig som jag är gav jag inte med mig och tillslut ställde hon sig på bakbenen i protest. Och hon ställer sig inte lagomt heller utan typ så högt hon bara kan. Så jag tog tag i manen och knep som fan med benen och tänkte att jag ska då fan inte trilla av. Helt king som man är lyckades jag hålla mig kvar. Jag är som Poccahontas, haha Soffi! ;) Fast ja, tanten var inte nöjd. Hon drog ner huvudet så näsan nästan nådde marken och satte av i full fart. Nog vet hon hur hon ska göra. För innan jag hunnit få ihop tyglarna och upp med tjockskallen hade hon ju kommit en liten bit. Sen drog hon en såndär fulstegring igen, men knep lika hårt då så klarade mig igen, haha. När vi väl skulle hemåt gick det i piaff hela vägen ungefär. Hon var helt tossig. Fick rida med halsen överdrivet åt höger och sen vänster för att hon inte skulle kunna ställa sig så lätt sen igen. Haha. När hon såg hagarna med alla andra hästar kunde hon skritta normalt. Så bara för att testa henne typ så skrittade jag en extra runda, se till så att hon visste vem som var bossen ;) Haha, så ridturen var långt ifrån lugn, men ändå rolig. Inte alltid det är sån action med gammeltanten. Typiskt henne att jävlas sådär med mig. Men jag ger ju inte med mig utan går på henne istället och är en pain in the ass enligt henne så hon blir nog lite sur. Hon föredrar nog sina snälla människor ;) Hoj, hon är så jävla frän.

Red sen Olleponken i ridhuset en stund. Fy vad länge sen det var. Har ju inte suttit på hans rygg sen i maj, sjukt länge sen. Och det märktes, hehe. Kände mig helt flummig, men Olle var så jävla fin ändå. Han bara springer på och är fin. Och så lydig. Man blir så glad av en enkel galoppfattning till och med, hihi ;) Han reagerade lite när folk röck upp dörren till ridhuset och sånna saker, men typ bara en liten reaktion och sen var det bra med det. Helt cool. Han verkar gilla att semestra med mig ibland, han tar hand om cp-barnet ;) Hur som helst var det så himlans jäkla kul att få rida finaste Super Olle igen :)

Valle hade vila så han fick en massa kärlek och pyssel istället och det gillade han :) 

På söndagen fixade jag allt utom ridning till pärlorna, och Gurk fick ett skrittpass i ridhuset och hon var fin. Haha, fast helt rabiat i boxen innan. När jag skulle borsta skallen tröck hon sig ut genom dörren. Men höll ju redan i skallen så nöp henne i näsan och av någon anledning stannade hon så jag kunde baxa in henne bakåt. Sen när jag skulle tränsa försökte hon på nytt, men då hann jag känna det och tröck tillbaka. Fick höra att hon rymt med Sussi när hon tog in henne från hagen och sen en gång från boxen när hon skulle täcka av. Helt cprabiat häst ;) Sjukt kallt ute i alla fall, snart kommer vintern, buhu. Eller buhu för kyla, inte för snö ..

Fyyyfan vad jag är bra på ordbajsande, myms. Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide