In a whole other world

Hej, hej, hemskt mycket hej
Tog med mig en bok till tävlingen och började läsa i fredags. Den var så bra, så på söndagen var den färdig. Jag insåg hur mycket jag tycker om att läsa. Har perioder där allt handlar om böcker typ, haha. Det var länge sen sist dock. Boken hette En flicka som kallas Alice, en roman, och klart läsvärd!

Men när jag kom hem googlade jag lite efter böcker, sen for jag till bibblo i både Gällivare och Malmberget. Kom hem med sju böcker, ett eget lånekort och köandes på flera andra böcker. Härligt :)

Som sagt, läser jag så läser jag. Samma kväll som jag lånade böckerna vände jag sista bladet på första boken. Och idag när jag vaknade vid ett påbörjade jag en ny, som jag hade läst ut kring 17-tiden kanske. Nu är det ju inga värsting böcker vi snackar om, utan vanliga, relativt lättlästa på omkring 30 kapitlen, ungefär lite mer än 300 sidor. Men det är så kul. Som att se en film, fast egentligen bättre! Har börjat på tredje nu och det känns som att jag hinner läsa alla inom en månad innan dom ska tillbaka, haha. Nåja, snart börjar ju vardagen gå till sitt normala och då får man mindre tid till chillaxing, men ändå :)

Läst klart Fallen ängel och Uppvaknandet. Båda lite overkliga, ungdomsböcker. Och båda riktigt bra enligt mig :) Uppvaknandet är del 8 i serien House of Night. Läs dom! Om ni gillar typ vampyrer osv.
Nästa gång jag drar på bibblo ska jag försöka hitta några bra på engelska, fanns inga nu. Föredrar att läsa på engelska om böckrena är skrivna på engelska från början. Vill gärna hitta The hunger games och VA-serierna på engelska, vore nice.

Okej, nu var det slut på Jessicas boktips, trevlig läsning. Hahaha. Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide