An empty path

Hej, hej, hemskt mycket hej
Som sagt dåligt med uppdatering. Ska försöka bättra mig, hehe. Säger så varenda gång, men kanske en dag att det slår in ;)

Händer mycket och ingenting just nu. Orkar inte börja tänka efter desto mer, men raddar väl lite.
I onsdags körde jag ner till Piteå och packade ihop allt inför tävling i Vännäs. Dit for vi på torsdag eftermiddag och var kvar till söndag. Patsy hade sin bästa dag på fredag, då fick hon sig en rosett :) Grabbarna var bäst sista dagen då Olle fick en blå rosett i näst högsta klassen och Valle en blå i högsta klassen för dagen, 135 cm. Båda felfria och bäst, så egentligen var det bara på håret från en vinst, vilket dom lätt skulle förtjänat :) Olle fick faktiskt en grön rosett på lördagen också, men med ett ner dock. Lite stolpe ut sådär, men hästarna var ända fantastiska. Fast det tycker jag ju alltid i och försig.

Direkt vi kom till underbara Horlax på söndagen så lastade vi bara ur, sen började jag köra hemåt. Hann bli mörkt rätt fort. När man gillar att köra fort, plus dålig syn och mörker på det så blir det ingen bra kombo. Fick påminna mig fler än en gång efter E10:an att skärpa mig. Älskar att brassa E4:an, hehe, men det gör väl alla. Men klarade mig hem utan att ha kört på något eller in i någon. Haha, fast vid vägarbetet kring Luleå gjorde jag en knas. Såg till att ha några bilar framför mig när vi närmade oss, så jag inte skulle behöva köra först och eventuellt råka köra fel i mörkret och hamna på villovägar. Det gick ju bra först, tills bilarna svängde av en efter en. Så när sista svängde upp till Luleå hade jag inte en aning om vart jag skulle köra för att göra rätt. Så tordes inte chansa, drog en högersväng och körde ända bort och runt i rostbollsrondellen innan jag vände och körde ner på storvägen igen, hahaha. Inte alla hästar hemma alltid, mesigt.
Hade ett möte tidigt på måndag, därför jag var tvungen att snabba mig hem, annars hade jag gärna stannat i Hortis för alltid :)


Hehe, slänger mig till vargarna lite med dom här bilderna. Men trots allt första ridningen för mig på hela sommarn = väldigt oriden. Och Nobbe har jag bara ridit en gång tidigare och då på lektion. Men äh, sporras till att bli bättre i alla fall :) Och främst av allt var det så kul att jag mest for runt och log. Looove it!


Och i måndags började äntligen ridlektionerna. Fick rida Timpen på min dressyrlektion och det var kul som bara den. Han var fin och duktig. Känsligare än vanligt och mer lyhörd. Men det är klart när han haft semester :) Jag var rätt oriden i alla fall, haha. Men tycker ändå det var rätt bra pli på mig, för att vara första passet för terminen. Tänkte efter mer kändes det som. Inte bara körde på automatik. Vilken tur att jag hann ta mig ett pass på Bollen och ett på Nobbe förra lördagen. Annars hade jag varit helt nollställd, hihi. Taggad som tusan till hoppträningen, som dock drar igång en vecka senare. Längtar! Taggad till dressyren också, men lite trist att min favvis är skadad. Och sen finns det bara 5 andra att välja på. Och Timpen lär det ju inte bli ofta, kommer säkert bli dom som ingen i dom tidigare grupperna vill ha. Önskar mer klubbisar, och på en höjd från typ 163 cm och uppåt. Lite lätt less på dom övervuxna ponnysarna, tycker inte dom är så jättekul i längden tyvärr.

That was that, ska verkligen försöka bättra mig med uppdatering. Kanske inte skriva romaner varenda gång heller. Haha, men vi får se :) Tjing

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide