And still I see no changes

Hej, hej, hemskt mycket hej
Idag har jag nästan inte gjort någonting alls. Bara för att jag visste att jag inte hade någon tid att passa förrän 20.00 så sovde jag riktigt länge. Hade klockan på ett och två, men stängde av dom när dom ringde. Sen kom mamma hem vid halv tre, men jag somnade om igen. Och halvsov till halv sex på eftermiddagen. Det är nästan sjukt, men det var verkligen behövligt.
 
 
Drog till stallet och kvällsmockade lite åt Pärry. Gjorde iordning Uffe för dagens dressyrlektion. Fick dock inte rida honom då det var hästbyte i hela gruppen. Tänkte att vi inte skulle behöva byta då det är hälften klubbisar, tänkte att dom med privatisar inte ville offra sig för en klubbis ;) Anneli hade redan bestämt häst i alla fall, och jag fick Chippen, haha. Anna-Karin red Uffe, Bea på Vivo, Monica och Max och så Marina på Jesse. Det är kul när det blir lite spänning i vardagen. Lite jobbigt dock att alla är riktiga dressyrfjantar med dressyrsadel, min mardröm ;) Nej, men Chippens sadel var rätt skön ändå, bara det att jag har issues med läder som vanligt. Kan inte rida med långa och det är ju inte det ultimataste att rida med korta i dressyrsadel. Fick bara korta 11 hål, hehe.
 
Det kändes såklart väldigt ovant med ny häst, man har ju inte riktigt koll på läget. Har ridit han en gång, men det var ut för flera år sen. Det var i alla fall riktigt skojigt idag, och han är verkligen inte som man kan tro. Han är så mjuk och mojsig och känslig och lydig. Med undantag ibland förstås, när ponnyn i honom kommer fram :) Galoppen var dock inte min och Chibbas grej riktigt. Kom inte ner i sadeln typ och det kändes som att jag bara åkte upp och ner i takten, hahaha. Brassade på fort som bara den. Kunde inte driva nog för att rida långsammare ;)
 

Duktiga Jh och hennes fina ponnyhäst :)
 
Men det var riktigt skojigt i alla fall, så man ska nog inte klaga första gången osv. Chips var nog lite fundersam efteråt, hihi. Och såklart lite jobbigt när folk tittar på läktarn. Typ Jh, hon fick nog panik. Men C är nog en tålig kille. En sko sprang vi av oss i farten också, wops. Aja, men kul var det och tror alla i gruppen var väldigt nöjda med sina byten :) Orkar inte tänka desto mer på hur dålig man kan vara, men vi rider ju för att utvecklas och bli bättre, right? :)
 
Hoppning imorrn då, yay. Tjing.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide