Have some hope

Hej, hej, hemskt mycket hej
Haha, bästa sättet att ta sig upp ur sängen, börja blöda näsblod. Kan ligga och dra mig typ en timme efter att jag vaknat, men nu kan jag lova att det blev fart på mig ;) Gårdagen blev i alla fall en lång stalldag. For dit strax efter tio. Började med Olle, och vi for ut i skogen en sväng. Det var typ bara -10 så det var jätteskönt ute. Mindre skönt att alla buskar och träd i närheten hade så mycket snö på sig så att dom hängde över hela stigen ;) Fick lägga mig på halsen för att undvika att bli snömulad. Han var i alla fall pigg och glad.
Sen longerade jag Valle som var lika duktig som alltid. Pysslade med Patsan och klippte hennes man litegrann. Haha, måste skriva varje dag att jag borstat och det på PS, för annars låter det som att hon bara får stå bortglömd i sitt bås.
 
Hade massvis av tid att fördriva innan hoppträningarna. Hoppade inte så mycket
denna gång, hade Ålle som vikarie också. Red fram rätt länge. Uffe var faktiskt riktigt fin. Sen började vi hoppa studsen direkt. Två stora krysstuds, värsta svängen till två likadana studs. Värsta oschysst med tanke på att jag inte är så hajj på svängar med Uffster ;) Hoppade igenom ena först, men sen kunde vi pricka båda. I alla fall åt höger, när vi vände prickade vi inte båda, haha. Men det gjorde inte så mycket. Gjorde volt innan vi tog andra istället. Hoppade sen ett av studsen och en båge till ett hinder och efter ett tag la vi ihop allt. Det gick hyfsat. Rätt krutig häst då och då. Måste bara lära mig att följa honom, känns som att jag sitter rakt och bara länger tygeln typ. Usch, ser framför mig hur illa det måste se ut, haha. Men eftersom jag inte riktigt litar på oss så blir det lite knas, men det tar nog sig så småningom. Hans nya bett (smalare tvådelat) är briljarders bättre, passar honom mycker bättre.
Kom inte hem förrän kring tio. That's that, tjing.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide