I mean brilliant

Hej, hej, hemskt mycket hej
Tänka sig att det var -13 grader på fm idag. Hade räknat med minst -25.
Drog till stallet och grejade med allt. Red ut Pärran med Amanda och Fanny. När vi suttit upp ändrade vi planen för vi ville inte rida runt hela stigen i kylan, brr. Red alla gångarter och hästisarna var skötsamma. Patsy kändes lite pigg, hon studsade osv. När vi kom tillbaka fick höra att det var rätt mycket kallare än vi trott. Så där har vi galopperat i typ 20 minusgrader. Haha, ja, nog är det tur vi har tåliga hästar ;) Och att vi inte red så långt.
 
 
Longerade Vallsen i ridhuset sen. Gjorde ett ärende med Jossan innan jag drog mig till småstallen. Fysatan vad jag höll på dö av kyla där. Fylla maten var värsta mardrömmen och mina fötter var som isbitar efteråt. Skrittade ut barris med Mattur en bit, hade Linur som sällis.
 
Red Olle i ridhuset en stund. Hade ju planerat att rida ut, men eftersom den dumma kylan kom tillbaka var det bara att vara inomhus. Ångest över att jag inte red han innan lunch när det var varmare osv. Aja, är man dum ..
Orkade inte gå och hämta mina sporrar så körde utan. Har inte ridit dressyr utan sporrar på väldigt länge och kan lugnt säga att det var bland det värsta jag vart med om, haha. Det kändes som att jag red runt i långkallingar och ridstrumpor typ. Så äcklig känsla och mina skänklar kändes helt ostyrsliga. Rider alla hästar med sporrar (rundade ponnysporrar), för uppenbarligen blir min skänkel tusenbriljarders bättre, stadigare, effektivare med dom på. Blir helt annat. Trodde inte det skulle vara sååån skillnad ändå! Haha, dagens grej.
 
Mammsen har vinkväll med väninnor, så jag ska nog dra mig till mitt rum. Krypa under duntäcket, ta en extra filt och mojsa till massa filmer. Åååh, tänk om man hade haft ett badkar en dag som denna .. Nåja, tjingbaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide