In all our trials born to be our friends

Hej, hej, hemskt mycket hej
Det var denna julafton då. Nästan som vilken annan dag som helst.
 
Drog till stallet och grejade åt hästarna och gav dom massa juläpplen. Hem och läste en tidning istället för att se Kalle Anka. Gillar traditionen att samlas och kolla Kalle varje jul, men hatar att kolla på det sen flera år tillbaka, haha. Åt julmat, som för mig består av potatis, köttbullar i sås, julmust och en macka med julskinka. Yay, verkligen sådär extra juligt. Or not, nästan standard. Så inte ens julmaten är rolig när man är kräsen ;)
 
Vi brukar vänta med julklapparna till senare, men i år tänkte vi ändra på det och öppnade dom efter maten. Ingen idé att bara gå runt och spara på det, lika att få det bortgjort. Fick mer paket än jag trodde jag skulle få. Har tydligen varit snäll. Fick en massa bra saker, så det var kul. Typ parfymer, lite kläder, bok, pengar, presentkort och ett extra varmt duntäcke. Haha, min kusin är för häftig. I hennes paket fick jag en hel påse mjöl, wtf liksom, haha. Men det var bara för tyngdens skull, ifall jag skulle vara och försöka lista ut vad det innehöll innan julafton. Bara ett kuvert med presentkortet i hade ju varit för avslöjande ;)
Så ja, julklappsöppnandet är väl höjdpunkten på julen, eller det är det väl för alla säkert. Men hade också klarat mig utan den. Hatar att köpa presenter till andra (såvida man inte kommer på världens bästa sak att ge bort) och så är jag inte så mycket för överraskningar.
Det enda jag önskade riktigt mycket fick jag inte .. Ett nytt syskon. Hade ni haft min syrra hade ni förstått ..
 
                 
 
Fy vad jag är tråkig. Men för mig känns julen lite överskattad. Och det har den ju som sagt varit i många år nu. Fast på något sätt måste man ju ändå älska högtiden för den är ju lite mysig trots allt.
 
Ska nog avsluta min julafton med en film, alla andra har lagt sig för länge sen. Men jag övervann min trötthet och kommer nog palla ett par vakna timmar till. God jul alla och hoppas ni hade en awesome dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide