The joke is on me

Hej, hej, hemskt mycket hej
Gör så lite just nu att det nästan inte finns något att skriva om ;)
Men i alla fall varit i stallet som vanligt. Allt var gjort till mina pärlor så jag behövde bara rida Uffe. Det var två som skulle hoppa i ridhuset när vi var där och det vart lite trubbel med ett glitterhinder. Och Uffe vart jätterädd när dom höll på att tjorva med det, så var lite svårt att få han att slappna av ordentligt. Han var också rädd för det hindret när vi gick förbi så han var övertygad om att det skulle äta upp den andra rädda hästen ;) Han är så himla nyfiken också, vrider hela halsen och huvudet för att kolla på vad det än kan tänkas vara. Lite rolig är han ju, men lite lätt störande mitt i arbetet ;)
Tillslut började han slappna av, vi gick över två bommar på volten i trav och sen i galopp med ett språng emellan. Tränade på att kunna svänga lite. Haha, låter som att man kör nå omhoppningssvängar, men det är bara så enkelt att vi har haft lite styrproblem. Så att vi får alltid träna lite på att svänga vanligt ;)
Tyckte han vart fin i alla fall. Skön att rida åtminstone och kämpade inte emot utan var med mig. Lättade av i handen och svarade på alla hjälper bra.
 
 
Försökte sen få han att tordas gå nära glitterbommarna, men det var ingen idé. Tog lös en bit och den tänkte han äta upp och kunde ha den överallt. Vilken fegis han är. Just det, såg också att han blödit näsblod ur ena näsborren. Kändes ju inte så bra, men enligt google så är det oftast helt ofarligt om det är ovanligt. Lillen då.
 
Nåja, nu ska jag slå på chillmode tills vidare, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide