The one that got away

Hej, hej, hemskt mycket hej
En rätt vanlig onsdag. Mockat och ryktat alla pärlorna. Sen till småstallen och fixat Mattur. Skrittade ut honom efter stigen. Det var kallt som tusiken. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag klädde på mig tidigare, men tog varken långkallingar, yllesockar eller en tjockare jacka. Inte mitt smartaste drag ..
Fått skratta lite åt hårbollen också. Han bestämde sig för att göra en 180 och vända hemåt när vi var på stigen. Det roliga var bara att det seriöst gick i slowmotion. Vilket bångstyre alltså ;) Är ju van vid Valle och Olles helomvändningar och dom är lite lätt snabbare, haha. Men mysigt ändå. Fortfarande lite läbbigt med så liten häst, men det är väl vanesak. Han är ju väldigt mjuk i alla fall ;) Haha.
 
Och seriöst, kolla på bilden som är väldigt garvbar. Fattar inte att jag har så korta läder. Är ju inte speciellt kort egentligen, men har nå fel på benen. Kan verkligen inte ha långa läder, inte minsta lilla långa. Är svinkinkig. Kanske det också en vanesak, men det ser ju för töntigt ut när man ser det sådär ;) Som nån dvärggumma. I hoppsadlar ser det åtminstone inte sådär tossigt ut, hehe. Eller kanske bara jag som tycker det ;)
 
Efter att ha fryst ihjäl lite halvt gjorde jag klart allt foder åt mina tre, sen drog jag mig hemåt och fortsatte frysa. Imorrn kommer lillasyster och finaste Doggelito hit över julen, skönt att dom fick plats på ett tåg.  That's all for now, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide