Noone there

Hej, hej, hemskt mycket hej
Ligger här i mammas säng och myser. Helmysigt. Har stängt dörren för att inte behöva höra vuxenpladder ;) Moster och hennes man är på en visit.

Tänkte skriva av mig lite. Som sagt suger det att uppladdningsgrejen inte funkar som den ska, så inga nya bilder. Livet springer på som vanligt. Fast har nog lite av en halvers vecka kan man säga. Har varit på två lektioner av elva den här veckan. Så det suger på skolfronten. Vet inte ens om jag firrade provet och har dessutom inte lämnat in en viktig svenska uppsats och inte ens börjat skriva en viktig engelska uppsats. Bra självdiciplin, verkligen.
Har fuskat massa i livet den här veckan. Känner hur huvudvärken börjar komma. Hög på socker och kolhydrater typ. Men har tänkt att nästa vecka är nystart litegrann. Ska försöka köra rätt strikt då. För jag vet vad jag vill, bara så jävla svårt att ta sig dit.
Hästeriet funkar. Klubbtävling i dressyr på söndag och jag tänkte på skoj vara med. Inga förhoppningar egentligen, sjukt länge sen jag tävla dressyr. Rider för fult för att tävla i finridning, haha. Har ju Trollnäsan i lite mer än två veckor då hans matte är utomlands. Känns ju alltid kul att ha "egen häst". Men han är ju så speciell. Vill och kommer verkligen jobba för att det ska bli bra. Men tankarna på att ifall det skiter sig så är det ju all on me, dom cirkulerar ständigt.

Nä, usch, vilken negativ anda det var just nu. Vet inte varför. Eller jo, med närmare eftertanke så har jag nog en liten aning. Haha, hade aldrig kunnat outa den för någon. Den är så jävla sick att det inte finns, men det bara är så.

Galet ibland hur en person kan få så mycket att ändras genom att bara vara i närheten. Har alltid försökt vara lika bra, göra saker lika bra. Alltid jämfört mig och velat vara likadan. Trodde jag hade växt ifrån det på senaste, men tydligen inte. När den finns i närheten vill jag bara ändra hela mig, allt jag gör, och alla saker jag anser. Den är så trevlig och vänlig, men något får mig att ogilla litegrann. Avundsjuka -true, honest, freaky jävla avundsjuka, haha.

Okej, måste försöka lämna det.


Idag har jag träffat en kär gammal vän. Vi har setts lite här och där ute på tävlingar, men länge sen på hemmaplan. Det är kul, det får en glad.
Så red ett litet pass i ridhuset med Näsan samtidigt som hon red med sin lilla pålle. Hennes 3-åring sprang bättre än 16-åringen jag satt på, ironsikt eller vad. Tänk så fel det kan bli med vissa djur. Undrar ibland vad han varit med om .. Undrar om han har ont eller om det bara sitter i huvudet. Han springer så fint på lina utan ryttare, så man kan ju inte undgå tankarna i alla fall. Han är en sån vänlig häst, som det blivit lite fel för.
Sen på kvällskvisten skrittade jag ut med Amanda och Gulis. Kan lova att det kändes lagomt flippat att fara och rida en gång till. Men han var så lugn och glad, så tror han uppskattade det. Och han går ju inte hårt, så ett extra skrittpass ute gör nog bara honom bättre.

Well, eftersom jag stängt in mig så missade jag ju Bb. Så tar väl och kollar några mer avsnitt av 90210, nyss fixat hem första säsongen, och den verkar bra :) Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide