Just need you to follow

Hej, hej, hemskt mycket hej
Oj, nu är det ett tag sen jag skrev. Skrev ju sist att vi var på väg och skulle hämta en pålle. Jag och Bettan åkte till Piteå och hämtade hem en b-ponny till ridskolan. Hon heter Tjorven och är jättesöt :) Hoff, en resa som kommer finnas på minnet länge, fyfan vilken fail vi hann med på ditresan också. Nåja.

Haft Valle och Olle sen i torsdags. Eller har ju haft Olle varje dag ändå. Så har fortsatt skritta ut honom, och han är nästan som en kossa nu alltså. Så himla cool. Skönt att han också vuxit upp litegrann ;)
Valle har fått chilla med mig. Vi har ridit ut varje dag. Han tyckte det var så kul, han var så glad. Men första dagen var han övertaggad och ville galoppera hela tiden och då helst i snabbaste växeln. Så fick försöka få kontakt med honom när vi galoppera, han var så överdrivet pigg att det var galet, hehe. Andra dagen var det lite samma, men tog då andra hållet så han inte skulle kunna ge sig av på långa galoppsträckan. Haha, och tredje dagen var han helt perfekt. Pigg, men lydig. Nu kunde jag äntligen njuta i galoppen. Han har världens härligaste galopp! Så det tog bara tre dagar av uteridning innan han taggat ner till en lagom nivå ;) Sen fjärde dagen tog vi galoppsträckan sist igen, och då var han också bra, men fortfarande pigg som bara den. Men han är så fin mitt störstaste hjärtegull :)


Vackraste Valle :)


I lördags red jag dressyr med Trollnäsan, han var helt okej. Lite som det brukat vara på senare tid. Och på söndag var han jättebra. Fick världens aha-upplevelse och gjorde massa rätt. Eller jag gissar att jag gjorde det eftersom det fick önskad effekt. Ibland blir jag nästan imponerad av mig själv, hur klok jag kan vara. Hehe, jag har mina stunder trots allt. Så nu är jag jättetaggad tills nästa dressyrpass med honom :) Det var verkligen ett enormt kliv framåt. Haha, sen i slutet var han så avspänd att han blev rädd för sig själv typ. Nämen, mitt i allt bara kastade han sig iväg från ingenting. Typiskt sådär en spänd häst som blir mer avspänd än dom brukar vara, haha. Det tog jag som en bra sak. Fan vad gött att det gick så bra, tralala.


Uteritt på nyår med Sara och Fia. Se så söt Olle är alltså :)


Trivs bra med att rida tre hästar per dag. Även om jag är sjukt långsam och spenderar tusen timmar i stallet. Hade jag bara varit lite snabbare hade det varit perfekt. Men nu blir det nog inte lika mycket ridande längre. Olle ska nog komma igång efter sin lilla vinterchill. Så kommer kännas lite konstigt i början att inte ha någon att rida varje dag. Men får förhoppningsvis tid till annat då kanske :) Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide