Nothing can hold us back

Hej, hej, hemskt mycket hej
Vaknade rätt tidigt idag med, svårt att sova när snoret rinner och febern är jobbig ;) Hade bilbesiktning kring elva. Och bilen gick igenom, phu. Var en sak att tänka på, men annars inge. Trodde det skulle vara en hel del faktiskt.

Drog till stallet och mockade till Trolle, Valle och Olle. Fyllde påsarna till de fyra. Sen borstade jag Vallsor och for ut och skritta i det fina vädret. Jättemysigt och skönt nog kunde han skritta hela hemvägen också :)
Longerade Trollis i ridhuset en liten stund. Han var fin som vanligt när han springer på lina. Önskar det vore samma i ridningen, då hade det vart awesome. Han blir sötare och sötare för varje dag, men som sagt, jag älskar alla hästar mer eller mindre :)

Eftersom febern inte vill ge med sig även om jag tagit Ipren så skippade jag min lektion. Händer inte ofta, och känns tråkigt, men det är lika. Kan man inte anstränga sig ordentligt och det så är det inte så värst värt. Sen skönt att komma hem tidigt och försöka vila bort den här jävla sjukan. Vore bra om jag är friskt tills ihelg då det bär av på tävling med alla tre pållarna :)

Jo juste, jag har fått min första böter idag. Inte uppskattat. Det stod; Parkering utanför angiven p-plats. Det var ju inte som att jag blockade någon på nått sätt eller hade parkat inne på gården. Men vad fan gör man när det inte finns parkeringsplatser? Typ minst 5 platser har dom ju tippat fetaste snöhögarna på och minst två är uppe på världens kant efter att dom skrapat. Så hade jag provat köra upp dit hade antingen bilen hängt sig på kanten eller så hade den bara slirat och ändå blivit kvar på halva. Trust me, har provat ;) Så 500 kr på en sån skitsak känns åt helvete. Men pappa blev också lite arg och skulle ringa till Topgubbarna. Haha, och när jag kom hem hade dom skrapat bort fler platåer och tagit bort ena stora snöhögen. Och så sa mamma att hon pratat med vaktmästaren som också tyckte det var fel. Och han visste var min bil stått och ja, han var på vår sida typ. Så han skulle ringa dirrmod och be dom skotta bort snön och det. Och morsan skulle ringa gubbarna imorrn och be dom uppäva bötern och det. Hehe, så hoppas det går. För har varken råd eller lust att betala sån skit, hoj.
Update: Haha, dom rev bötern tillslut :) Tjarå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide