On the other side of the street

Hej, hej, hemskt mycket hej
I lördags var det klubbtävling. Tiamo skulle gå dressyr och sen hoppa med andra människor, så jag tänkte att jag skulle stå över denna tävling så dom fick rida. Men blev då istället att tävla Valle för första gången. Tränade lite i torsdags. Var jättelängesen innan det jag hoppat honom. Och ja, han var het som en tekokare. Kunde inte styra eller bromsa, hehe. Trillade av två gånger när väggen kom och vi for åt olika håll. Aousch, vad hårt man landar i den farten.



          Det gick för fort för att hinna med. Så alla bilder ser ut som fan,
          jag är ute och cyklar typ. Men Valle är vacker som få som alltid :)


Nåja, Lotta tyckte att jag ändå skulle prova tävla honom så gjorde det. Blev en mini, 80 cm. Tänkte att det måste vara ganska lätt bana så vi prickar hindrena helst.
Skrittade fram honom ute, sen in och trava på volten. Galopperade och började hoppa fram sen. Det gick faktiskt bättre än jag väntat. Hade Butetsadeln och i stora ringen på pessoat så det kanske gjorde lite också. Väl inne på banan gick det fort som tusan. Var rätt bra och enkel bana så vi lyckades faktiskt pricka alla hinder i rätt ordning. Fast vi råkade riva ett hinder av bara farten. Eftersom det var en clear round så fick vi rida om. Och då gick det om möjligt ännu snabbare då han trodde det var omhoppning, haha, men felfritt på hinder ändå. Så jag var väldigt nöjd och glad :) Och en rosett som minne fick vi också ;) Måste nog vara bland det galnaste jag gjort på länge, men det var så värt det. Finaste Lehigh Valley. Var så jäkla nervös innan typ, men så fort jag hoppat lilla en gång så släppte allt, skönt. Kommer kunna leva länge på det minnet :) Det var så kul.

         
             Överglad efteråt, haha. Se hur fin hästen är, man smälter!

Sen så strök sig den som skulle rida Timpan, så ångrar lite att jag inte red en klass med honom också. Men blir nog extra taggad till nästa klubbtävling då förhoppningsvis. Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide