Believe in us

Hej, hej, hemskt mycket hej
Igår var jag och Soffi ut och red en långis med Trolle och Borris. For till Sandviken och genom stan och hela alltet. Det var rätt så mysigt så vi skrittade i princip bara. Även om vi red så långt så tog det inte mer än 1h och en kvart. Varför rider vi inte ditåt oftare egentligen?


Insåg sen efteråt att min rygg var kraj. Hade lite, lite ont innan, men knappt kännbart. Sen ju längre vi red desto mer kände jag smärtan, bland annat därför vi inte travade så mycket. Och ja, den blev bara värre och värre eftersom. Sjukt jävla jobbigt. Går som en 85-årig tant med bajs i brallan typ. Hade behövt en rullator känner jag, haha. Och Soffi blev ännu förkyldare efter turen. Så vi gjorde bara klart i stallet och for sen hem och myste framför Hitta Nemo i Evves myssoffa :)

På kvällen la jag mig på mage i sängen, eller ja, det tog ett tag innan jag kunde ligga rakt, men ändå. Sen värmde jag en vetepåse och hade på ryggen och senare när jag gick upp kunde jag gå helt vanligt. Vilken lycka. Imorse var den halvbra, men ju mer jag levde desto mer började ryggen lagga.
Till stallet för att ta hand om hästen var en pina. Kunde knappt stå ens. Så mocka var nästan lika med döden, hehe. Lättare att fylla påsar då jag kunde stå på huk. Konstigt nog gör det inge ont om jag böjer mig typ, hm. Haha, kunde dock inte bära kvällspåsen till boxen, 12 kg blev lite för tungt idag ;) 
Chillade sen i solen med Linur, helt underbart väder. Men drog sen hem, för kunde ju ändå inte göra någon nytta och att gå igenom stallet överallt var bara jobbigt.

Väntade på att Soffi och Evve skulle kila förbi, och när dom kom så var ryggen normal igen, i typ fem minuter. Så hoppas verkligen att den lagar sig till på tisdag, för jag vill inte missa hoppningen :) Kändes jobbigt att låta djuret bara stå idag, men hade ju inte så mycket val. Tur att han inte haft nå vilodagar i alla fall.

Varit och kollat lite lilla VM, nå handboll. Inte alls lika kul som hockey typ. Men sen om man inte vet regler osv så är det heller inte lika skoj. Önskar så jäkla mycket att jag gått i någon bollsport. Varför slutade jag basket för länge sen? Älskar dom flesta bollsporter och älskar lagsammanhållningen och älskar alla resor till matcher osv. Haha, men älskar ridningen och hästarna mest såklart, det är mer än en sport kan man väl lugnt säga. Och tar upp mycket tid, så annat har väl inte hunnits med gissar jag ;) Men ända sen min kusin spelade lilla VM visste jag att jag också ville göra det en dag, hm.

Aja, ryggen känns aningens bättre, men har ju inte varit på fötterna så mycket. Kurerat mig lite nu med Voltaren och kokvarm vetekudde. Och nu ska jag kolla lite 90210 tänkte jag. Pusshej.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide